ΟΣΕ: Δεν τέθηκε ποτέ ζήτημα σύγκρουσης τρένων στη Σίνδο
Ακόμα μία σύγκρουση ενός Intercity με εμπορική αμαξοστοιχία παραλίγο να συντάρασσε τη χώρα, ενάμιση χρόνο μετά την τραγωδία των Τεμπών.
Ακόμα μία σύγκρουση ενός Intercity με εμπορική αμαξοστοιχία παραλίγο να συντάρασσε τη χώρα, ενάμιση χρόνο μετά την τραγωδία των Τεμπών.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» τα δύο τρένα θα συγκροούνταν έξω από τη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στη Σίνδο.
Στο ίδιο δημοσίευμα, τονίζεται ότι το έγγραφο που παρατίθεται, επιβεβαιώνει ότι 16 μήνες μετά τα Τέμπη τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας συνεχίζουν να υπολειτουργούν και ενώ οι μηχανοδηγοί είναι οι μόνοι που το επισημαίνουν, δέχονται «πυρά».
Σύμφωνα με την «Εφημερίδα των Συντακτών», η περιγραφή της παραλίγο σύγκρουσης λίγο μετά το μεσημέρι της 29ης Μαΐου 2024, προκύπτει από ένα τηλεγράφημα που στέλνει η Διεύθυνση Κυκλοφορίας του ΟΣΕ στην Θεσσαλονίκη, δύο ημέρες αργότερα.
Ο ΟΣΕ, απαντώντας στο δημοσίευμα, τόνισε ότι δεν υπήρξε ποτέ τέτοιο ζήτημα.
«Η τηλεδιοίκηση όντως δεν λειτουργεί στην περιοχή του ΤΧ1 λόγω ανακαίνισης των συστημάτων και αντικατάστασής τους με νέα, που υλοποιείται από την Σύμβαση 713 της ΕΡΓΟΣΕ.
Λόγω των έργων η ταχύτητα στο σύμπλεγμα ΤΧ1 είναι στα 20χλμ/ω και οι διαδρομές των τρένων ΧΑΡΑΣΣΟΝΤΑΙ, αλλά δεν κινούνται με Φωτοσήματα αλλά με Ελιγμοσήματα».
Η απάντηση του ΟΣΕ
«Με αφορμή σημερινό δημοσίευμα εφημερίδα ο ΟΣΕ απαντά τα εξής:
Σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να υπάρξει «παραλίγο νέα φονική σύγκρουση» όπως αναφέρεται στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας καθώς δεν υπήρχε λάθος διευθέτηση στην αλλαγή και η απόσταση των 2 τρένων ήταν ασφαλής. Επομένως δεν τέθηκε ΠΟΤΕ ζήτημα σύγκρουσης τρένων.
Η τηλεδιοίκηση όντως δεν λειτουργεί στην περιοχή του ΤΧ1 λόγω ανακαίνισης των συστημάτων και αντικατάστασής τους με νέα, που υλοποιείται από την Σύμβαση 713 της ΕΡΓΟΣΕ.
Λόγω των έργων η ταχύτητα στο σύμπλεγμα ΤΧ1 είναι στα 20χλμ/ω και οι διαδρομές των τρένων ΧΑΡΑΣΣΟΝΤΑΙ, αλλά δεν κινούνται με Φωτοσήματα αλλά με Ελιγμοσήματα.
Το ΤΧ1 καλύπτεται από 2 Σταθμάρχες και κλειδούχο. Υπάρχει σε εξέλιξη διαδικασία έκδοσης πορίσματος, και το περιστατικό έχει αναγγελθεί επίσημα με τηλεγράφημα από τον ΟΣΕ στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ και την ΡΑΣ όπως προβλέπεται από την σχετική διαδικασία.
Τέλος υπάρχουν οι συνομιλίες αλλά και οπτικό υλικό που εξετάζεται στην διαδικασία έκδοσης πορίσματος.
Επιγραμματικά, στο ΤΧ1 το IC50 πέρασε πρώτο και το εμπορικό πέρασε αρκετά λεπτά αργότερα.
Σε κάθε περίπτωση για άλλη μια φορά τονίζεται η ανάγκη της πιστής εφαρμογής του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας και η τήρηση των Πρωτοκόλλων ραδιοεπικοινωνίας, όπως ορθώς τονίζεται σε σχετικές υποδείξεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και της ΡΑΣ, η τήρηση του οποίου διασφαλίζει την ομαλή κυκλοφορία των τρένων».