Πόλη πάνω, πόλη κάτω από την Εγνατία
Δικαιώνονται όσοι χαρακτηρίζουν άτυπο σύνορο τον πλέον ιστορικό δρόμο της Θεσσαλονίκης, την οδό Εγνατία.
Τις αμέσως προηγούμενες ημέρες, η δημοτική Επιτροπή του ΔΘ ενέκρινε την υποβολή πρότασης με τίτλο “Ανάπλαση της πλατείας και του άξονα της Αριστοτέλους”, για χρηματοδότηση από το Προγράμμα «Κεντρική Μακεδονία» 2021-2027, με ενδεικτικό προϋπολογισμό 22,3 εκατ. €.
Πέραν του κόστους, η έγκριση περιέχει μια ακόμη σημαντική πληροφορία: η προτεινόμενη ανάπλαση αφορά μόνο το τμήμα από την Παλιά Παραλία μέχρι την Εγνατία, αν και ιθύνοντες της νυν διοίκησης γνωρίζουν πως ο μνημειακός άξονας καταλήγει στην Κασσάνδρου. Δικαιώνονται έτσι όσοι χαρακτηρίζουν άτυπο σύνορο τον πλέον ιστορικό δρόμο της Θεσσαλονίκης.
Πρόσφατα μας επισκέφθηκε κλιμάκιο της TUI. Στόχος του πανίσχυρου ταξιδιωτικού ομίλου είναι η προώθηση της πόλης ως 12μηνης διάρκειας προορισμό city break. Ο δήμαρχος περπάτησε με τους Γερμανούς και τον Υπουργό Επικρατείας Άκη Σκέρτσο στην Αγίου Δημητρίου • λογική επιλογή, δεδομένου ότι σχεδόν όσα απέμειναν από τη συμπρωτεύουσα δύο αυτοκρατοριών βρίσκονται πάνω -ή τουλάχιστον γύρω- από την αλλοτινή Μέση Οδό. Τα απομεινάρια τούτα είναι η βασική πολιτιστική κληρονομιά της Θεσσαλονίκης.
Ωστόσο, η διοίκηση του κεντρικού δήμου δείχνει να αδιαφορεί για την ταυτόχρονη ενοποίηση της ιστορικής παρακαταθήκης της πόλης και για την βελτίωση της καθημερινότητας πολλών κατοίκων, δεδομένου ότι έτσι θα επιδρούσε η πλήρης ανάπλαση της Αριστοτέλους. Τραγική ειρωνεία το ότι στη δημοτική επιτροπή προεδρεύει ο αντιδήμαρχος τουρισμού-πολιτισμού, δηλαδή εκείνο ακριβώς το πρόσωπο που θα έπρεπε να είχε αντιταχθεί πρώτο σε αυτόν τον παραλογισμό, σε αυτή την αδικία.
Στην εποχή του Instagram και του Tic-toc ζητούνται όσα γίνεται περισσότερα σημεία για σέλφι • αν και αναγκαίος, ο ανανεωμένος αστικός εξοπλισμός δυστυχώς δεν προσφέρεται για τέτοιες φωτογραφίσεις. Χρειάζονται λοιπόν συνετές, πολυεπίπεδες και καλόγουστες παρεμβάσεις σε ποικίλες τοποθεσίες, οι οποίες θα ευνοούν και την ποιότητα ζωής, και τον τουρισμό. Χρειάζονται γενικευμένες εύστοχες αναβαθμίσεις του δημόσιου χώρου, καθώς τα νέα πεζοδρόμια δεν αρκούν, τα δε ματαιόδοξα πρότζεκτ δεν συμφέρουν.