Μια μεταρρύθμιση και το brand Ελλάδα
Η πρόκληση είναι να εφαρμόζεται η ψηφιακή κάρτα εργασίας με ευελιξία, ώστε να προστατεύονται τα δικαιώματα χωρίς να πλήττονται οι τοπικές οικονομίες και το ελληνικό brand.
Η ψηφιακή κάρτα εργασίας υπήρξε σημαντικό βήμα υπέρ της διαφάνειας και της προστασίας των εργαζομένων. Ωστόσο, η χρήση της σε τουριστικές περιοχές, ιδιαίτερα στα νησιά, έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις.
Η πιστή εφαρμογή του μέτρου προκαλεί πρακτικές δυσκολίες σε μικρές επιχειρήσεις, ενώ εργαζόμενοι που βιοπορίζονταν μέσα από εντατική εποχική απασχόληση βλέπουν τον τρόπο ζωής τους να αλλάζει: πλέον δεν μπορούν να εργαστούν όσο υπερωριακά θα επιθυμούσαν. Επιπλέον, προκύπτουν ερωτήματα για την επίδραση στον ίδιο τον τουρισμό · η ελκυστικότητα της Ελλάδας βασίζεται και στον χαλαρό ρυθμό ζωής – πολλοί επισκέπτες απολαμβάνουν ιδιαίτερα τις διακοπές εκεί όπου περνούν το χρόνο τους δίχως να κοιτούν ρολόι. Η τουριστική είναι ίσως η μοναδική δραστηριότητα όπου το πατροπαράδοτο ελληνικό…χύμα μπορεί να αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η ψηφιακή κάρτα εργασίας μας κάνει πιο Βορειοευρωπαίους, όμως οι Βορειοευρωπαίοι δεν θέλουν να παραθερίζουν στις χώρες τους, και αυτό δεν οφείλεται μόνο στον καιρό.
Το νοικοκύρεμα είναι αναγκαίο, αλλά δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως αυτοσκοπός. Η πρόκληση είναι να εφαρμόζεται η ψηφιακή κάρτα εργασίας με ευελιξία, ώστε να προστατεύονται τα δικαιώματα χωρίς να πλήττονται οι τοπικές οικονομίες και το ελληνικό brand.