Έλληνες που δυσκολεύονται να πληρώσουν το ρεύμα, Έλληνες που δυσκολεύονται να επιλέξουν ανάμεσα σε μάρκες πολυτελείας

Το πρώτο editorial του The Opinion…

Έλληνες που δυσκολεύονται να πληρώσουν το ρεύμα, Έλληνες που δυσκολεύονται να επιλέξουν ανάμεσα σε μάρκες πολυτελείας

Πάντα μου άρεσε η Εγνατία, ίσως επειδή αποτελεί την πραγματική απεικόνιση της Θεσσαλονίκης.

Χθες το απόγευμα, φεύγοντας από τα γραφεία του The Opinion, την περιεργάστηκα και πάλι. Ο δρόμος παραμένει πολυσυλλεκτικός, τον διαβαίνουν φοιτητές με εναλλακτική εμφάνιση, μετανάστες σε αναζήτηση, ζορισμένοι 80ρηδες, εργαζόμενοι οικογενειάρχες, κάθε λογής άνθρωποι της διπλανής πόρτας.

Πηγαινοέρχονται μπροστά σε κλειστά μαγαζιά, παρατημένα διατηρητέα, βιτρίνες με σκοτωμένες τιμές. Το μετρό δεν έχει φέρει ακόμη την πολυπόθητη ανάκαμψη της ξεπεσμένης αγοράς. Θα την φέρει ποτέ;

Εγνατία, Κασσάνδρου, Βασ.Όλγας, Μαρτίου, Μοναστηρίου, Καλοχώρι, Διαβατά: παρά όσα λέγονται, η κρίση εδώ συνεχίζεται. Τούτο οφείλεται στον παραγωγικό χαρακτήρα της Κεντρικής Μακεδονίας: λίγες μεγάλες επιχειρήσεις και πάρα πολλές μικρές, μηδαμινή συμμετοχή στην απορρόφηση κρατικού χρήματος, προϊόντα χαμηλής προστιθέμενης αξίας, ανεκμετάλλευτο επιστημονικό δυναμικό.

Η κρίση δεν έχει τελειώσει, οι εκλεγμένοι δείχνουν να μην αντιλαμβάνονται τα ζωτικά προβλήματα, οι πολίτες δυσκολεύονται να βγάλουν το μήνα. Όποτε βρίσκονται στα ανατολικά, οι διαβάτες της Εγνατίας απορούν βλέποντας ολοκαίνουργια αμάξια, ακριβά νεόδμητα, πανάκριβα ντυμένους ανθρώπους. Στην Ελλάδα των φαραωνικών σχεδίων και των ευημερούντων αριθμών, οι οφειλές ηλεκτρικής ενέργειας ανέρχονται πλέον σε 3,4 δισ. €, αυξημένες κατά 30% σε ένα μόλις χρόνο.

Στην Ελλάδα των τριτοκοσμικών ανισοτήτων, τα πολιτικά άκρα συχνά προσφέρουν διέξοδο.

Το πρώτο editorial του The Opinion…