Volvo: Έως και έξι μήνες καθυστέρηση για το EX90

Η Volvo αναμένεται να καθυστερήσει την κυκλοφορία του EX90 έως και 6 μήνες

Volvo: Έως και έξι μήνες καθυστέρηση για το EX90

Η Volvo αναμένεται να καθυστερήσει την κυκλοφορία του EX90 έως και 6 μήνες

Τον περασμένο Νοέμβρη, η Volvo παρουσίασε το μεγαλύτερο και πιο τεχνολογικά προηγμένο ηλεκτρικό SUV, της γκάμας της.

Το ΕΧ90 κατάφερε να κλέψει τις εντυπώσεις με τα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα. Αυτό που δεν υπολόγιζε όμως, είναι πως ένα από αυτά, αποδείχθηκε η… “αχίλλειος πτέρνα” του, φέρνοντας αρκετή καθυστέρηση στην έναρξη της μαζικής παραγωγής, του μοντέλου.

Οι πρώτες δυσκολίες εμφανίστηκαν πριν από μερικούς μήνες, με την εταιρία να ενημερώνει το κοινό της πως το αυτοκίνητο, θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται τον προσεχή Αύγουστο. Πριν από λίγες ημέρες παρόλα αυτά, τα σχέδια της Volvo ανατράπηκαν για μία ακόμη φορά.

Ο CEO Jim Rowan, δήλωσε ότι θα υπάρξει εκ νέου καθυστέρηση – η οποία αναμένεται να διαρκέσει 5 με 6 μήνες – καθώς τα προβλήματα που έχουν προκύψει, δεν έχουν λυθεί.

Τα θέματα φαίνεται να εντοπίζονται στο λογισμικό που διαχειρίζεται τους αισθητήρες LiDAR και επιτρέπει στο EX90 να διαθέτει σύστημα αυτόνομης οδήγησης, επιπέδου 3. Στο εξωτερικό μέρος του EX90, υπάρχουν 16 υπερευαίσθητοι αισθητήρες, 8 κάμερες, 5 συστήματα radar και το LiDAR τοποθετημένο στην οροφή, προκειμένου να υπάρχει αυξημένη ορατότητα και προστασία.

To LiDAR (Light Detection and Ranging) είναι μία μέθοδος απομακρυσμένου εντοπισμού, που χρησιμοποιεί φως με τη μορφή παλμικού λέιζερ, έτσι ώστε να μετράει τις αποστάσεις. Το σύστημα, σχεδιάστηκε με σκοπό να λειτουργεί και τη νύχτα και μπορεί να ανιχνεύσει πεζούς σε αποστάσεις έως και 250 μέτρα, καθώς και ένα ελαστικό πάνω σε σκουρόχρωμο οδόστρωμα, που βρίσκεται σε απόσταση 120 μέτρα, με το EX90 να κινείται με 120 χλμ/ώρα.

Παρόλα αυτά, το λογισμικό που υποστηρίζει την συγκεκριμένη τεχνολογία και το οποίο έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τη Luminar, φαίνεται να έχει ατέλειες που προκαλούν δυσλειτουργίες. Επομένως, ο μόνος τρόπος για να επιλυθούν, είναι να γραφτεί από την αρχή ένα μεγάλο μέρος του κώδικα ώστε να καταφέρει το αυτοκίνητο να περάσει στην παραγωγή και να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία.

Το παραπάνω γεγονός, αποτελεί μία χρονοβόρα διαδικασία, με τον ισχυρό άντρα της Volvo, Jim Rowan να αναφέρει:

«Γράφουμε αρκετό κώδικά μόνοι μας. Θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι την πρώτη φορά που θα εντάξουμε το LiDAR στο πακέτο ασφαλείας των οχημάτων μας, θα λειτουργεί με τον τρόπο που πρέπει».

Δεδομένο της παράδοσης που έχει η Σουηδική εταιρία, αναφορικά με την ασφάλεια των αυτοκινήτων της, είναι αδύνατο να προωθηθεί το EX90 στην μαζική παραγωγή, αν δεν επιλυθεί μέχρι και το τελευταίο πρόβλημα.

Όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το προσεχές φθινόπωρο, με τα πρώτα αυτοκίνητα να καταφτάνουν στις αντιπροσωπείες, τους πρώτους μήνες του 2024, δηλαδή περισσότερο από έναν χρόνο έπειτα από την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου.