Το Honda e σταματάει το ευρωπαϊκό του ταξίδι
Τίτλοι τέλους για το φιλόδοξο project της εταιρίας
Η παρουσίαση του Honda e άφησε άφωνο το μεγαλύτερο μέρος του κοινού, όταν το αντίκρισε από κοντά. Το ίδιο βέβαια, συνέβη και όταν έμαθαν την τιμή πώλησης του…
Το αμιγώς ηλεκτρικό όχημα πόλης, της ιαπωνικής εταιρείας – το οποίο θα μπορούσαμε να πούμε, πως κατά μία έννοια είχε την φιλοσοφία ενός Fiat 500 – καινοτομούσε σε πολλούς τομείς. Η retro nouveau σχεδίαση του, οι κάμερες αντί για εξωτερικούς καθρέφτες, οι πολλές οθόνες στο ταμπλό, η πρακτικότητα και η ευρυχωρία του εσωτερικού του, έδειχναν την κατασκευαστική φιλοσοφία των ανθρώπων της Honda.
Honda stops selling the Honda e in Europe.
bye little fella 👋 pic.twitter.com/q7aN7OFdla
— Jaan of the EV Universe ⚡ (@TheEVuniverse) December 13, 2023
Παρόλα αυτά, υστερούσε σημαντικά στο… πρακτικό κομμάτι.
Συγκεκριμένα, η εταιρία πραγματοποίησε έρευνες σύμφωνα με τις οποίες, η μικρή σε χωρητικότητα μπαταρία (33,5 kWh), θα μπορούσε να φτάσει τα 210 χιλιόμετρα, φορτίζοντας το μία φορά την εβδομάδα. Επειδή θεωρία με πράξη απέχουν κατά πολύ όμως, κάτι τέτοιο εν τέλη, αποδείχτηκε πως δεν ήταν δυνατό να συμβεί.
Η υψηλή τιμή του (που ξεκινούσε από 45.900 ευρώ) σε συνδυασμό με τις αποδόσεις του, οδήγησαν την εταιρία στο να πάρει την απόφαση να τερματίσει την παραγωγή του μοντέλου στην Ευρώπη, τον Ιανουάριο του 2024.
Το μοντέλο θα συνεχίσει να πωλείται, έως εξαντλήσεως των αποθεμάτων.
Για την ιστορία, η εταιρία είχε θέσει ως στόχο την πώληση τουλάχιστον 10 χιλιάδες μονάδων όμως βάσει των στοιχείων της Dataforce, το 2021 πουλήθηκαν σε μόλις 3.436 μονάδες και το 2022, μόλις 2.110.