Το χρονοδιάγραμμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, για την κάθε εταιρία

Το χρονοδιάγραμμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, για την κάθε εταιρία

Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, με την Ευρωπαϊκή Ένωση – σύμφωνα πάντα με την τωρινή νομοθεσία – να ορίζει πως όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται, από το 2035 και μετέπειτα, οφείλουν να είναι μόνο ηλεκτρικά ή με e-fuels, εφόσον αποδειχθεί πως αυτά όντως δεν εκπέμπουν καυσαέρια, τα οποία είναι βλαβερά για το περιβάλλον.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται ήδη στο στάδιο μετάβασης, κατασκευάζοντας – και βγάζοντας στην αγορά – υβριδικά ή ηλεκτρικά μοντέλα, σε συνδυασμό με τα συμβατικά μοντέλα.

Πότε όμως σκοπεύουν να μεταφερθούν αποκλειστικά και μόνο, στην ηλεκτροκίνηση;

Αναλυτικά το πρόγραμμα που έχουν ανακοινώσει μέχρι στιγμής, μερικές από τις αυτοκινητοβιομηχανίες:

Audi: Όλα τα νέα μοντέλα που θα λανσαριστούν από τον Γερμανικό κολοσσό, από το 2026 και μετέπειτα, αναμένεται να είναι ηλεκτρικά. Ταυτόχρονα, η εταιρία θα πουλά μόνο ηλεκτρικά μοντέλα, από το 2030.

BMW: Μέχρι το 2025 ο στόχος της Γερμανικής εταιρίας είναι τα BEV και PHEV, να κατέχουν το 30% των ετήσιων πωλήσεων της μάρκας. Μέχρι το 2030, η BMW θέλει το ποσό των BEV να έχει ανέβει στο 50% – και – εφόσον έχει παγώσει εντελώς η εξέλιξη των συμβατικών μοντέλων.

Ford: Μέχρι το 2030 θα πωλούνται επιβατικά αυτοκίνητα που θα είναι 100% ηλεκτρικά. Μέχρι τότε, τα 2/3 των πωλήσεων, των επαγγελματικών, θα είναι ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά έως το 2030.

Honda: Η Ιαπωνική εταιρία βαδίζει με την σειρά της στον χώρο της ηλεκτροκίνησης, ενώ θα κρατήσει όσο μπορεί τα πλήρως υβριδικά της μοντέλα, μέχρι εκεί που το επιτρέπει η ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Hyundai – KIA: Αν και ο στόχος τους είναι μία πλήρως ηλεκτρική γκάμα, τόσο η KIA όσο και η Hyundai θα είναι από τις τελευταίες εταιρίες που θα εγκαταλείψουν τα συμβατικά αυτοκίνητα, τα οποία θα προσφέρουν έως το 2035.

Jaguar Land Rover: Η εταιρία θα κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά νέα μοντέλα, από το 2025. Μάλιστα προκειμένου να φτάσει στην επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου, εξελίσσουν μια νέα πλατφόρμα, η οποία θα χρησιμοποιηθεί για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα.

Renault: Η Γαλλική εταιρία φιλοδοξεί να έχει τον πιο πράσινο συνδυασμό νέων αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά, έως το 2025. Στόχος της είναι το περισσότερο από το 65% των πωλήσεων να είναι ηλεκτροκίνητα και 100% πλήρως ηλεκτρικά, μέχρι το 2030.

Stellantis: Οι Peugeot, Fiat, Citroen, Opel, DS, Lancia και Alfa Romeo έχουν θέσει ως στόχο, την πώληση μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έπειτα από το 2030. Χαρακτηριστικό μάλιστα είναι η επιλογή της Alfa Romeo να λανσάρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, από το 2027 καθώς και η επιστροφή της Lancia, η οποία θα είναι καθαρά “ηλεκτρική”.

Mazda: Και η Ιαπωνική εταιρία φιλοδοξεί να λανσάρει μόνο ηλεκτρικά αμάξια, έπειτα από το 2030.

Mercedes-Benz: Ο Γερμανικός κολοσσός έχει θέσει την σταδιακή εγκατάλειψη και διακοπή της διάθεσης, συμβατικών αυτοκινήτων, για την περίοδο 2031-34.

Mini: Το τελευταίο νέο μοντέλο που θα διατίθεται και με θερμικό κινητήρα, θα παρουσιαστεί το 2025. Ο εμπορικός στόχος που έχει τεθεί από την εταιρία είναι πως το 2027, οι μισές ετήσιες πωλήσεις της θα αφορούν τα BEV/ PHEV μοντέλα.

Toyota – Lexus: Όντας πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία, αναμένεται να είναι επίσης από τους τελευταίους που θα πωλούν αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, στην Ευρώπη. Η εταιρία θα λανσάρει νέα ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρίες ενώ θα επενδύσει στο υδρογόνο και στα fuel cell.

Volkswagen: Ο όμιλος έχει θέσει ως στόχο πάνω από τα 2/3 των πωλήσεων του, να αφορούν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έως το 2030.

Volvo: Η Σουηδική εταιρία ήταν από τις πρώτες που ανακοίνωσαν την μετάβαση τους, στην ηλεκτροκίνηση. Από το 2025 και μετέπειτα, θα πουλά μόνο BEV/ PHEV ενώ από το 2030, μόνο αμιγώς ηλεκτρικά.

Μένει μονάχα να δούμε αν τα σχέδια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των αυτοκινητοβιομηχανιών θα παραμείνουν ίδια ή αν θα υπάρξουν… πισωγυρίσματα, από τις δύο μεριές.