Τί θα φέρει η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα

Ποια μοντέλα θα δούμε στην Ελληνική αγορά, το 2023

Τί θα φέρει η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα
Unsplash

Η αυτοκινητοβιομηχανία ολοένα και εξελίσσεται, με την Ελλάδα να θέλει να ακολουθήσει τις εξελίξεις του εξωτερικού, όσο πιο πολύ μπορεί.

Γι’ αυτόν τον λόγο οι εισαγωγικές εταιρίες, ετοιμάζονται να φέρουν νέα μοντέλα στην χώρα μας, προκειμένου να καλύψουν την μεγαλύτερη γκάμα των καταναλωτών που υπάρχουν, εκεί έξω.

Alfa Romeo

Η Alfa Romeo μπαίνει δυνατά στο φθινόπωρο, καθώς από το Σεπτέμβριο, έχει στις εκθέσεις την κορυφαία εκδοχή της Tonale. Συγκεκριμένα, μιλάμε για την Tonale Plug-in Hybrid Q4, της οποίας η έλευση  σηματοδοτεί την νέα, εξηλεκτρισμένη εποχή, της Ιταλικής μάρκας.

Η νέα έκδοση της Tonale εφοδιάζεται με ένα υβριδικό σύστημα, το οποίο περιλαμβάνει έναν θερμικό κινητήρα 1,3 λίτρων με 180 ίππους, που συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων που κινεί τους εμπρός τροχούς και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 90 kW (122 ίππων) και 250 Nm ροπής, που στέλνει τη δύναμη, στο πίσω μέρος. Η συνολική απόδοση, είναι 280 ίπποι.

Η ηλεκτρική αυτονομία αγγίζει τα 80 χιλιόμετρα και αθροιστικά, μαζί με τον κινητήρα βενζίνης, φτάνει τα 600 χιλιόμετρα. Εκπέμπει 26 γρ./χλμ. όπου μεταφράζεται σε ελεύθερη είσοδο στο Δακτύλιο και απαλλαγή από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

AUDI

Το ανανεωμένο Q8, το οποίο θα κάνει πρεμιέρα στις 5 Σεπτεμβρίου, αναμένεται να έρθει στην Ελλάδα μέχρι το τέλος του έτους. Στην παρούσα φάση, υπάρχει μόνο μια ενδεικτική φωτογραφία του μοντέλου, όπου απεικονίζεται το πίσω μέρος σε σκοτεινό φόντο.

Οι αλλαγές θα εστιάσουν στα ανασχεδιασμένα φώτα – όπως διακρίνεται και στη φωτογραφία – ενώ παράλληλα θα προσφέρει και περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης. Ταυτόχρονα, αλλαγές θα υπάρχουν στο εμπρός μέρος, στο πλάι χαμηλά, αλλά και πίσω.

Πέρα από την εισαγωγική έκδοση, στην κορυφή της γκάμας θα τοποθετηθούν οι εκδόσεις SQ8 και RS Q8 οι οποίες θα εφοδιάζονται με τον V8 κινητήρα.

Για την κατασκευή του Q8 θα χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα MQB Evo, κοινή με αυτή της Porsche Cayenne και θα είναι η τελευταία εκδοχή του, που θα διατίθεται με ηλεκτρικούς και θερμικούς κινητήρες καθώς από το 2026, θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό.

CITROEN

Η Citroen έχει στο πρόγραμμα να φέρει μέχρι το τέλος του έτους – και συγκεκριμένα, μέσα στο Δεκέμβριο – το νέο C5 Aircross Hybrid.

Η μία έκδοση του μοντέλου θα έχει εξηλεκτρισμένο χαρακτήρα, όπου εστιάζει στην αποδοτικότητα ενώ θα εκπέμπει 129 γρ./χλμ. CO2, τιμή που είναι 15% καλύτερη, σε σύγκριση με την απλή βενζίνη.

Πιο αναλυτικά το νέο Citroen C5 Aircross Hybrid 136, διαθέτει ένα compact και ελαφρύ υβριδικό 48V σύστημα. Αυτό, φορτίζεται κατά τη διάρκεια της οδήγησης, με τον βενζινοκινητήρα PureTech να έχει σχεδιαστεί ειδικά για να συνεργάζεται με το συγκεκριμένο, ήπια υβριδικό σύστημα και το νέο κιβώτιο ταχυτήτων e-DCS6, με τον ηλεκτροκινητήρα των 21 kW (29 ίππων).

DACIA

Η Dacia κάνει στροφή προς τα ηλεκτρικά, εισάγοντας στην γκάμα της ένα αμιγώς ηλεκτρικό, μικρό  crossover. Πρόκειται για το Spring, το οποίο είναι το πιο φθηνό e=SUV στην ελληνική αγορά. με τιμή από 27.950 ευρώ, που διαμορφώνεται στα 21.188 ευρώ με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και είναι διαθέσιμο για παραγγελία άμεσα, μέσα στο φθινόπωρο.

Έχει compact διαστάσεις, με μήκος 3,73 μ., αλλά προσφέρει και χώρους για τέσσερις επιβαίνοντες και αποσκευές 290 λίτρων. Το μοντέλο παρέχει αρκετές ανέσεις, όπως A/C, σύστημα πλοήγησης, ηλεκτρικά παράθυρα και δυνατότητα σύνδεσης με smartphone.

Στην ελληνική αγορά, διατίθεται στην κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση Extreme, με το νέο ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 48 kW (65 ίππων). Το κιβώτιο είναι ρυθμισμένο με τρόπο, έτσι ώστε να εξασφαλίζει καλύτερες επιταχύνσεις, μαζί με καλύτερη ανάκτηση ενέργειας, για μεγαλύτερη αυτονομία.

FORD

Η Ford ετοιμάζει το δικό της,.. μπάσιμο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με το Transit.

Το νέο Transit Custom έρχεται τον Οκτώβριο, με το βιβλίο των παραγγελιών να έχει ήδη ανοίξει για όσους ενδιαφέρονται ενώ μέσα στο Δεκέμβριο, στη γκάμα της Ford θα προστεθούν τα Transit καιTourneo Courier.

Το Transit Custom ξεχωρίζει για τη νέα σχεδίαση του, τις προηγμένες τεχνολογίες του, τον εξοπλισμό του – ψηφιακή οθόνη πίνακα οργάνων 8 ιντσών, οθόνη συστήματος πολυμέσων 13 ιντσών με συνδεσιμότητα Ford SYNC4 και ενσωματωμένο μόντεμ 5G – και την γκάμα αποδοτικών κινητήρων πετρελαίου, με απόδοση 136, 150 και 170 ίππων, αναλόγως με την έκδοση.

Οι τιμές του, διαμορφώνονται από τα 39.584 ευρώ, στην εισαγωγική έκδοση και φτάνουν στα 48.830 ευρώ, στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων και τετρακίνηση.

Από τον Φεβρουάριο του 2024 θα είναι διαθέσιμη και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Ford Transit Custom.

HONDA

Η ελληνική εισαγωγική εταιρεία της Honda, εμπλουτίζει με την σειρά της, την γκάμα της με δύο νέα μοντέλα. Πρόκειται για το e:Ny1 και το ZR-V. Αμφότερα τοποθετούνται στην κατηγορία των SUV.

Πιο αναλυτικά, το Honda e:Ny1 – το οποίο ξεκινάει επίσημα την εμπορική του πορεία, τον Οκτώβριο – είναι ένα ηλεκτρικό B-SUV, με αυτονομία 412 χιλιομέτρων. Στο εσωτερικό του, ακολουθείται η γνωστή φιλοσοφία της ιαπωνικής εταιρείας, δίνοντας έμφαση στη χρηστικότητα και την εργονομία, με μια μεγάλη 15,1 ιντσών οθόνη αφής να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Η απόδοσή του είναι 150 kW (204 ίπποι) και 310 Nm ροπής.

Το Honda ZR-V από την άλλη μεριά, αναμένεται επίσημα στην ελληνική αγορά, μέσα στο Δεκέμβριο. Με το Z-RV, η εταιρία θέλει να γεφυρώσει το κενό που υπάρχει ανάμεσα στα HR-V και CR-V, έχοντας ως βάση το DNA, του νέου Civic ενώ θα εφοδιάζεται με το υβριδικό σύστημα, που συνδυάζει έναν 2λιτρο κινητήρα βενζίνης, με δύο ηλεκτρικά μοτέρ.

Hyundai

Η Hyundai ξεκινάει τη σεζόν, έχοντας άμεσα διαθέσιμο από το Σεπτέμβριο, το Ioniq 6.

Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, με αεροδυναμική σχεδίαση, μήκος 4,855 μ., πλάτος 1,880 μ., ύψος 1,495 μ. και μεταξόνιο 2,950 μ.

Το μοντέλο θα διατίθεται με δύο συστήματα μετάδοσης. Οι μπαταρίες είναι επίσης δύο, με 53 kWh στην εισαγωγική έκδοση και  77,4 kWh στη μεγάλη έκδοση, ενώ συνδυάζεται με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες. Στην κορυφαία έκδοση, η απόδοση είναι 239 kWh (325 ίπποι) και η ροπή φτάνει τα 605 Nm, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 5,1 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη αυτονομία, αγγίζει τα 610 χιλιόμετρα.

Συνεχίζοντας, η Hyundai θα προσθέσει στην γκάμα της το ηλεκτρικό Kona. Και αυτό με τη σειρά του, αναμένεται να κοσμεί τις εκθέσεις της κορεατικής φίρμας στην Ελλάδα, άμεσα, από το Σεπτέμβριο.

Η δεύτερη γενιά του Hyundai Kona Electric έχει μεγαλύτερες διαστάσεις και μπαταρία, περισσότερη ισχύ και νέο σχεδιασμό εντός και εκτός. Το μήκος του είναι 4,355 μ., που είναι +175 χιλιοστά μεγαλύτερο, από τον προκάτοχο του, με το μεταξόνιο να είναι κατά 60 χιλιοστά επίσης μακρύτερο. Το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο, με όγκο χώρου αποσκευών 466 λίτρων ενώ διαθέτει σύγχρονη τεχνολογία, με δύο οθόνες 12,3 ιντσών και ένα head-up display 12 ιντσών.

Η μπαταρία έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα 48,4 kWh (από 39 kWh, που είχε πριν), με την απόδοση να είναι 114,6 kW (156 ίπποι) και 255 Nm ροπής. Στη μεγάλη έκδοση, η ισχύς ανεβαίνει στα 160 kW (218 PS), με τη μπαταρία να είναι 65,4 kWh και την αυτονομία να αγγίζει τα 490 χιλιόμετρα.

To Hyundai i20 είναι το τρίτο μοντέλο που θα διαθέσει η εταιρία, μέσα στη χρονιά, με την κυκλοφορία του να γίνεται από το Νοέμβριο.

Το μοντέλο ανανεώθηκε στα σημεία και έρχεται να συνεχίσει με περισσότερα εφόδια την επιτυχημένη πορεία, του προκατόχου του.

Οι αλλαγές που αφορούν το αισθητικό κομμάτι, εστιάζονται στους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, στη μάσκα, αλλά και τις ζάντες νέας σχεδίασης 16 και 17 ιντσών. Επιπλέον, θα είναι διαθέσιμο σε οκτώ εξωτερικά χρώματα, με προαιρετική διχρωμία που περιλαμβάνει μαύρη οροφή. Το Hyundai i20 εφοδιάζεται με turbo κινητήρα βενζίνης 1.0 T-GDI με απόδοση 100 ή 120 ίππων.

KIA

Η Kia ξεκινάει άμεσα, από το Σεπτέμβριο τη διάθεση EV6 GT.

Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Kia, αποδίδει 430 kW (585 ίππους) και 740 Nm ροπής. Επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, σε  3,5 δευτερόλεπτα, με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 260 χλμ./ώρα.

Ένα μήνα μετά, μέσα στον Οκτώβριο, η Kia θα διαθέσει στην ελληνική αγορά το μεγάλο EV9.

Μία μπαταρία 76,1 kWh προσφέρεται αποκλειστικά στη στάνταρντ έκδοση Rear Wheel Drive, ενώ μία μπαταρία 99,8 kWh τοποθετείται και στις δύο μεγαλύτερες εκδόσεις: RWD Long Range και All Wheel Drive (AWD). Στην έκδοση RWD LR η απόδοση είναι 204 ίπποι και 350 Nm ροπής, με το 0-100 χλμ./ώρα να είναι 9,4 δευτερόλεπτα, ενώ η ίδια έκδοση με 218 ίππους όμως κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτερόλεπτα.

Η μεγάλη έκδοση AWD εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και αποδίδει 385 ίππους και 600 Nm ροπής. Κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 6 δευτερόλεπτα ενώ με τη βοήθεια της λειτουργία Boost, η ροπή ανεβαίνει στα 700 Nm και η επιτάχυνση, πέφτει στα 5,3 δευτερόλεπτα.

Mercedes – Benz

Η εισαγωγική εταιρεία της Mercedes-Benz στην Ελλάδα, θα φέρει στη χώρα μας μέχρι το τέλος του έτους εννέα μοντέλα. Από το εισαγωγικό στη γκάμα της SUV, την ανανεωμένη GLA, έως της κορυφαία GLS.

Αναλυτικά, ξεκινάμε με την ανανεωμένη Mercedes-Benz GLA η οποία αναμένεται άμεσα στην ελληνική αγορά. Διακρίνεται για τις μικρές αισθητικές αλλαγές που έχει στο αμάξωμα της, με νέα φωτεινή υπογραφή και νέα χρωματική παλέτα για το αμάξωμα.

Διαθέσιμη από την εισαγωγική έκδοση GLA 200 1.3 με ήπια υβριδικό σύστημα 48V, αλλά και στις ανώτερες με κινητήρα βενζίνης 2,0 λίτρων, GLA 220 4MATIC και GLA 250 4MATIC. Η τιμή εκκίνησης,  είναι τα 47.500 ευρώ. Η γκάμα της περιλαμβάνει την Plug-in Hybrid έκδοση GLA 250 e και τρεις ακόμα με κινητήρα diesel.

Η ανανεωμένη Mercedes-Benz GLE θα είναι επίσης διαθέσιμη στην ελληνική αγορά, μέχρι το τέλος του 2023. Στη νέα γενιά της προσφέρεται με αναβαθμισμένη τεχνολογία, αποκλειστικά ως τετρακίνητη και με υβριδικές εκδόσεις.

Η αισθητική, ακολουθεί μια πιο μοντέρνα προσέγγιση, με στάνταρ τους προβολείς LED, ενώ έξτρα υπάρχουν τα φώτα Multibeam LED. Στις εκδόσεις Coupe, το σπορ πακέτο AMG Line είναι πλέον στάνταρ.

Ολόκληρη η γκάμα είναι εξηλεκτρισμένη καθώς εφοδιάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V στη βάση της γκάμας της. Πιο πάνω υπάρχουν εκδόσεις Plug-in Hybrid με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 100 kW (136 ίππων) και συνδυαστική ισχύ 381 ίππων και 750 Nm ροπής. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετούνται οι εκδόσεις Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ και GLE 63 S 4Matic+.

Η δεύτερη γενιά της Mercedes-Benz GLC Coupe έρχεται επίσης στην ελληνική αγορά, μέχρι το τέλος του έτους. Διακρίνεται για τη βελτιωμένη αεροδυναμική της και την εξελιγμένη αισθητική της, που πατάει στα χνάρια της γενιάς που αντικαθιστά. Δείχνει πιο δυναμική και είναι μεγαλύτερη σε μέγεθος και χώρους.

Αναβαθμισμένο είναι πλήρως και το εσωτερικό της, με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και οθόνη συστήματος πολυμέσων 11,9 ιντσών. Η πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα, περιλαμβάνει επτά εκδόσεις, με κοινό παρονομαστή τους 2λιτρους κινητήρες βενζίνης και diesel.

Επιπλέον, διαθέσιμες είναι και εκδόσεις Plug-in Hybrid 300 e και 400 e βενζίνης και 400 de πετρελαίου. Συνδυάζονται με ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 100 kW (136 ίππων), αποδίδοντας συνδυαστικά 313, 381 και 335 ίππους αντίστοιχα.

Η Mercedes-Benz CLE Coupe είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο, που θα δούμε στην Ελλάδα, μέχρι το τέλος του 2023. Έχει μήκος 4,85 μ. και ακολουθεί την σχεδιαστική φιλοσοφία της Mercedes, με έντονη κυρτή οροφή στο τελείωμα της.

Η εσωτερική διάταξη είναι 2+2 θέσεων με την πολυτέλεια να κυριαρχεί και την τεχνολογία να πλαισιώνει αυτή την κατασκευή. Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει σύνολα βενζίνης και diesel με τέσσερις ή έξι κυλίνδρους, όλοι με υποστήριξη mild hybrid συστήματος.

Mercedes EQE SUV είναι ένα ακόμα μοντέλο που θα διατίθεται από την ελληνική εισαγωγική εταιρεία, της γερμανικής φίρμας στην χώρα μας μέχρι το τέλος του 2023. Πρόκειται για την SUV εκδοχή της ηλεκτρικής EQE, με ψηλότερο αμάξωμα και διευρυμένο πεδίο δράσης.

Αρχικά θα διατίθεται σε εκδόσεις 350+, 350 4Matic και 500 4Matic. Η μπαταρία 90,6 kWh προσφέρει αυτονομία 590 χιλιομέτρων στην έκδοση 350+. Η απόδοσή της είναι 215 kW (292 ίπποι) kai 565 Nm. Η επόμενη έκδοση 350 4Matic, διαθέτει έναν ακόμα ηλεκτρικό κινητήρα στον εμπρός άξονα, έχοντας όμως την ίδια απόδοση.

Στην κορυφή -προς το παρόν- τοποθετείται η έκδοση 500 4Matic με απόδοση 300 kW (408 ίππων) και 858 Nm ροπής. Λίγο αργότερα αναμένεται να προστεθούν στη γκάμα οι εκδόσεις AMG με απόδοση έως 505 kW (687 ίππους) όσον αφορά την Mercedes-AMG 53.

Mέχρι το τέλος του έτους, στην ελληνική αγορά έρχεται η Mercedes-Benz CLA. Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά, με τη χαρακτηριστική μάσκα να κερδίζει τις εντυπώσεις, μαζί με το κομψό τελείωμα της ουράς.

Εξηλεκτρισμένη είναι και εδώ η γκάμα, με όλους τους κινητήρες βενζίνης να υποστηρίζονται από ένα mild hybrid σύστημα. Η εισαγωγική έκδοση είναι η CLA 180, που εφοδιάζεται με έναν κινητήρα 1,3 λίτρων βενζίνης με 136 ίππους. Οι 2λιτρες εκδόσεις βενζίνης είναι παράλληλα και τετρακίνητες.

Επιπλέον, υπάρχει και η Plug-in Hybrid έκδοση CLA 250 e με απόδοση 218 ίππων και δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά. Τη γκάμα συμπληρώνουν οι εκδόσεις diesel, ενώ στην κορυφή τοποθετούνται οι AMG 35 4Matic και 45 S 4Matic.

Το δεύτερο στη σειρά μεγέθους SUV της γερμανικής εταιρίας, με τα διακριτικά GLB, αναμένεται στην ελληνική αγορά μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2023.

Στην ανανεωμένη εκδοχή της, η GLB έχει ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, εμπρός και πίσω, νέα μάσκα, φωτιστικά LED που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό και θόλους που είναι βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος.

Η ήπια υβριδική τεχνολογία της Mercedes, βρίσκει εφαρμογή και στην GLB, με τις εκδόσεις του μοντέλου να εφοδιάζονται με κινητήρες βενζίνης και diesel. Επιπλέον, διαθέσιμη είναι μια Plug-in Hybrid έκδοση αλλά και μια σπορ, με τα διακριτικά AMG.

MG

Η MG κάνει την είσοδό της στην ελληνική αγορά, υπό την ομπρέλα του Ομίλου Συγγελίδη. Η διάθεση των μοντέλων αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα, από το Σεπτέμβριο.

Τα μοντέλα που αναμένεται να κυκλοφορήσουν, είναι τα εξής:

ZS: Ένα B-SUV με turbo κινητήρες βενζίνης 1,0 και 1,5 λτ. Διαθέσιμο θα είναι και σε ηλεκτρική έκδοση.

MG 4: Ένα αμιγώς ηλεκτρικό hatchback με μπαταρία 51 kW και 64 kW και αυτονομία που θα αγγίζει τα 450 χιλιόμετρα.

ΗS: Ένα μεγάλο C-SUV που θα θα εφοδιάζεται με κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων.

EHS: Ένα C-SUV με Plug-in υβριδικό σύνολο, που θα δίνει έμφαση στην απόδοση και τις επιδόσεις, με 258 ίππους.

MG 5: Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό οικογενειακό αυτοκίνητο, με Station Wagon αμάξωμα.

OPEL

Η Opel εγκαινιάζει το νέο «βραχίονα» της, με την ονομασία GSe. Με τα διακριτικά αυτά θα δούμε στην ελληνική αγορά άμεσα – δηλαδή μέσα στο Σεπτέμβριο  τα νέα Plug-in Hybrid Astra GSe και Grandland GSe.

Ο νέος βραχίονας της μάρκας έχει ως στόχο την παρουσίαση και διάθεση εξηλεκτρισμένων μοντέλων, με σπορ χαρακτηριστικά. Τόσο στο Astra GSe, όσο και στο Grandland GSe, εφαρμόστηκαν ειδικές ρυθμίσεις στο πλαίσιο και το σύστημα διεύθυνσης, για πιο σπορ εμπειρία οδήγησης, όπως τονίζει η ίδια η εταιρία.

Μια νέα ειδική έκδοση Opel Mokka Black Edition θα είναι επίσης διαθέσιμη, μέσα στο Σεπτέμβριο.

Δύο μήνες μετά, θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στη χώρα μας η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Astra Electric, όπως θα είναι η πλήρης ονομασία του.

Τον ίδιο μήνα (Νοέμβριο) περιμένουμε στην ελληνική αγορά και το ανανεωμένο Corsa.

Τέλος του έτους, θα είναι διαθέσιμο το Rocks-e.

Peugeot

3 μοντέλα πρόκειται να φέρει η γαλλική εταιρία, στην χώρα μας, μέχρι το τέλος του 2023.

Τον Οκτώβριο περιμένουμε το ανανεωμένο Peugeot 2008. Οι αλλαγές αφορούν τη σχεδίαση, την τεχνολογία και την ηλεκτροκίνηση, με νέο κινητήρα καιι μπαταρία που προσφέρουν μεγαλύτερη ισχύ και αυτονομία.

Το γαλλικό B-SUV θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις: Active, Allure και GT. Tα κινητήρια σύνολα θα είναι τέσσερα, μαζί με τη νέα ηλεκτροκίνητη έκδοση που αποδίδει 115 kW (156 ίππους) και προσφέρει αυτονομία 406 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον WLTP. Λίγο αργότερα, μέσα στο 2024, θα προστεθεί μια νέα υβριδική έκδοση στην γκάμα του Peugeot 2008. 

Προς το τέλος του 2023 αναμένεται να έρθε το ανανεωμένο Peugeot 208. Το γαλλικό supermini έρχεται με νέα εμφάνιση, που υπογραμμίζει η νέα φωτεινή υπογραφή του, η πιο πλούσια χρωματική παλέτα και περισσότερες τεχνολογίες. Το σύστημα Peugeot i-Connect θα έχει οθόνη με διαγώνιο 10 ίντσες.

Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης υποστηρίζεται πλέον από ένα mild hybrid σύστημα 48V, με τον PureTech βενζίνης να αποδίδει 100 ή 136 ίππων. Πέρα του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, ένα νέο αυτόματο διπλού συμπλέκτη e-DCS6 προστέθηκε στη γκάμα του ανανεωμένου Peugeot 208, το οποίο υπόσχεται καλύτερη απόδοση της ροπής και χαμηλότερη κατανάλωση.

Η εισαγωγική έκδοση του μοντέλου αποδίδει 75 ίππους, ενώ, στον αντίποδα, η κορυφαία ηλεκτρική έχει αναβαθμιστεί σημαντικά φτάνοντας τώρα τους 156 ίππους και με μπαταρία 51 kWh υπόσχεται αυτονομία 400 χιλιομέτρων.

Το Peugeot 3008 Hybrid έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2023. Πρόκειται για την αυτοφορτιζόμενη έκδοση του γαλλικού C-SUV. Το υβριδικό σύστημα με μπαταρία 48V υπόσχεται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου αλλά και καλύτερη απόδοση.

Ένας ηλεκτροκινητήρας συνεργάζεται με τον θερμικό βενζίνης ή λειτουργούν ξεχωριστά, προκειμένου να προσφέρουν τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση ενέργειας. Σύμφωνα με τους Γάλλους, το σύστημα περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου έως και 15% σε σχέση με τις απλές εκδόσεις βενζίνης, όπως και τις εκπομπές CO2, οι οποίες περιορίζονται στα 126 γρ./χλμ.

Η απόδοση του 3κύλινδρου 1.2 PureTech είναι 136 ίπποι και 230 Nm ροπής. Για τη μετάδοση που περνάει στους εμπρός τροχούς, φροντίζει ένα νέο αυτόματο κιβώτιο e-DSC6, διπλού συμπλέκτη. Εκεί φιλοξενείται και ο ηλεκτροκινητήρας, μόνιμου μαγνήτη με απόδοση 21 kW (28 ίππων) και 55 Nm ροπής.

Renault

Η Renault σχεδιάζει να φέρει στην ελληνική αγορά, δύο νέα μοντέλα. Από το supermini, νέο Clio, το αμιγώς ηλεκτρικό μικρομεσαίο Megane E-Tech Electric, μέχρι και το μεγάλο επιβατικό 9θέσιο Trafic.

Το ανανεωμένο Renault Clio έχει ήδη τιμές στην ελληνική αγορά, έχοντας εισαγωγική την έκδοση 1.0 TCe 90 ίππων, που ανέρχεται στα 20.570 ευρώ. Πέρα από τη νέα, πιο φρέσκια εμφάνιση, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά στο δρόμο, που παραδοσιακά το χαρακτηρίζουν, το νέο Clio διακρίνεται για την πλούσια γκάμα εκδόσεων που διαθέτει.

Από απλές βενζίνης, διπλού καυσίμου με βενζίνη και LPG, diesel και μια full hybrid. Η βασική έκδοση εφοδιάζεται με τον 1.0 TCe κινητήρας βενζίνης 90 ίππων ενώ υπάρχει και η έκδοση με διπλό καύσιμο και LPG. Σ’ αυτή την περίπτωση, η απόδοση ανεβαίνει στους 100 ίππους. Η diesel εκδοχή 1.5 dCi αποδίδει 100 ίππους, ενώ η κορυφαία υβριδική E-Tech Hybrid 145 ίππους.

Το πρώτο μικρομεσαίο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Renault, το Megane E-Tech Electric, ξεκινάει την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά, μέσα στο φθινόπωρο.

Διαθέσιμο με δύο μπαταρίες και σε δύο εκδόσεις ισχύος, στη βασική του μορφή θα αποδίδει 130 ίππους ενώ στην ισχυρότερη, 218 ίππους, με ροπή 250 και 300 Nm αντίστοιχα. Η μετάδοση της κίνηση, περνάει στους εμπρός τροχούς.

Η μπαταρία των 40 kWh προσφέρει αυτονομία 300 χιλιομέτρων, με την μεγάλη στα 60 kWh, να ανεβάζει την τιμή στα 470 χιλιόμετρα. Το Megane E-Tech Electric έχει μήκος 4,21 μ., που του επιτρέπει να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις επιβαίνοντες, χάρης στο μεγάλο μεταξόνιο των 2,7 μ.

SUBARU

Η Subaru με τη μακρά παράδοση στα τετρακίνητα μοντέλα, έχει προγραμματίσει την εισαγωγή του νέου BRZ.  Το κουπέ αυτοκίνητο με τη διάταξη 2+2 θέσεων, στο εσωτερικό του και την κίνηση στους πίσω τροχούς, θα ξεκινήσει την εμπορική του σταδιοδρομία στην χώρα μας, μέσα στο Νοέμβριο του 2023.

Toyota

Το Toyota C-HR πέρασε στη δεύτερη γενιά του και η ελληνική εισαγωγική εταιρεία, έχει προγραμματίσει τη διάθεσή του μέσα στο Δεκέμβριο. Οι παραγγελίες ήδη έχουν ξεκινήσει, καθώς η ζήτηση είναι μεγάλη.

Το νέο C-HR θα έχει ως εισαγωγική τιμή τα 29.130 ευρώ, παρέχοντας όμως τα πάντα σε επίπεδο εξοπλισμού από την πρώτη κιόλας έκδοση C-ULT, ξεχωρίζοντας για την αισθητική του, την αναβαθμισμένη ποιότητα και το νέο υβριδικό σύστημα πέμπτης γενιάς, της Toyota.

Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με απόδοση 140 και 200 ίππων, όσον αφορά την αυτοφορτιζόμενη full hybrid εκδοχή του. Στην Plug-in Hybrid, η ισχύς ανεβαίνει στους 220 ίππους.

VOLVO

Η Volvo θα διαθέσει από το Σεπτέμβριο στην ελληνική αγορά, τις νέες εκδόσεις των XC40 και C40. Αυτές θα είναι πισωκίνητες με απόδοση 252 ίππων και θα διακρίνονται για τη βελτιωμένη αυτονομία τους, με μπαταρία 82 kWh.

Η νέα έκδοση Volvo XC40 έχει – σύμφωνα πάντα, με τη σουηδική μάρκα – αυτονομία που αγγίζει τα 572 χιλιόμετρα ενώ το Volvo C40 πηγαίνει λίγο πιο μακριά, φτάνοντας στα 580 χιλιόμετρα.

VolksWagen

Η ανανεωμένη εκδοχή του VW Touareg, θα είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά μέχρι το τέλος του έτους. Οι αλλαγές θα αφορούν τη σχεδίαση, τον εμπλουτισμό της τεχνολογίας και τη γκάμα που εξηλεκτρίζεται.

Όσον αφορά τις διαστάσεις, θα παραμείνουν ίδιες, με μήκος 4,878 μ., πλάτος 1,984 μ. και ύψος 1,717 μ. Στο εσωτερικό η ευρυχωρία παραμένει το ίδιο άνετη, με δυνατότητα για πέντε επιβαίνοντες και τις αποσκευές τους (610 λίτρα).

Ο V8 κινητήρας καταργήθηκε και κάτω από το καπό του νέου VW Touareg υπάρχει μόναχα ο V6. Οι κινητήριες εκδόσεις συνολικά είναι πέντε και δίπλα στον βενζινοκίνητο V6, τοποθετούνται δύο εκδόσεις diesel και ισάριθμες Plug-in Hybrid. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τετρακίνηση.

Κρίνοντας από τα παραπάνω, το 2023 (και κατ’επέτκαση , το 2024) η χώρα μας αναμένεται να έχει μοντέλα για όλα τα γούστα και για όλες τις τσέπες.