Test drive – BYD Atto 2 177 PS 45 kWh : Οι Κινέζοι ζωγραφίζουν! (ΦΩΤΟ)

Με τα μάτια στο μέλλον, η BYD συνεχίζει την ευρωπαϊκή της πορεία με το νέο Atto 2 στην δημοφιλή κατηγορία των B-SUV. Το οδηγήσαμε και σας μεταφέρουμε την άποψη μας!

Test drive – BYD Atto 2 177 PS 45 kWh : Οι Κινέζοι ζωγραφίζουν! (ΦΩΤΟ)

Τελικά είναι τρελοί αυτοί οι κινέζοι τεχνικοί της BYD που κατασκευάζουν κάποια από τα πιο σύγχρονα SUV νέας ενέργειας στον κόσμο όπως το ΑΤΤΟ2, που αποτελεί ένα αστικό EV, με χαρακτηριστικά μεγάλου οχήματος.

Τέλος Ιουλίου και οι παραλίες σε όλη την ελληνική επικράτεια έχουν γεμίσει από χιλιάδες κόσμου, που χαίρονται την ανεμελιά του καλοκαιριού, οδηγώντας σε χαλαρότερους ρυθμούς το αγαπημένο τους  SUV για κάποια ξεχωριστή ακτή.

Αυτό κάναμε και εμείς οδηγώντας το νέο ATTO 2, ένα αυτοκίνητο της B-SUV κατηγορίας το οποίο εκτός από την πολύ αξιόλογη απόσταση από το έδαφος, είναι εφοδιασμένο με όλα τα πλεονεκτήματα της BYD στις μπαταρίες, τους ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, και την συμπαγές δομή «Cell-to-Body» που κουβαλάει όλες τις ευφυής τεχνολογίες και το κάνουν να ξεχωρίζει.

Δεν θέλω να σας ζαλίσω, πολλές πληροφορίες, παρά θέλω να μοιραστώ μαζί σας τα κρυφά του ατού, τα οποία το κάνουν ξεχωριστό δίνοντας του το δικαίωμα να ενταχθεί πολύ άνετα και στον κόσμο της περιπέτειας, καθώς χάρις το μακρύ μεταξόνιο, την άνεση της καμπίνας επιβατών, και τις βελτιωμένες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, που κάνουν την διαφορά στην κίνηση σε βατούς χωματόδρομους.

Πολύ μπάνικη η εμφάνιση του εμπρόσθιου τμήματος, η οποία περιλαμβάνει τους έξυπνα τοποθετημένους full-led προβολείς που δένουν πολύ ιδιαίτερα με την επένδυση της μάσκας. Τόσο οι ακμές όσο και οι γωνίες του προφυλακτήρα του δίνουν ένα χαρακτήρα αρκετά δυναμικό, που ξεσηκώνει ευχάριστα τι διάθεση του οδηγού, όταν το «χαζεύει». Κάτι ανάλογο βίωσα και εγώ στις όχθες της Μεγάλης Βόλβης, την οποία προσέγγισα αθόρυβα και απροβλημάτιστα, χωρίς να βρω πουθενά, και χωρίς να μας προβληματίσει καθόλου!

Από μέσα άνεση!

Τα υλικά επένδυσης του ταμπλό και των ταπετσαριών αποτελούνται από υλικά υψηλής ποιότητας, τα οποία αναδεικνύουν την άνεση των χώρων του ΑΤΤΟ2, καθώς ακολουθούν μια σχεδιαστική φιλοσοφία που τονίζει αρκετά όλες τις επιφάνειες, όπως αυτή του ταμπλό με καθαρές απλές γραμμές. Πίσω από το τιμόνι του ΑΤΤΟ2, απόλαυσα την άπλετη «φιλοξενία» των ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων καθισμάτων τα οποία είναι θερμαινόμενα και δροσερά το καλοκαίρι χάρις την έξυπνη διάτρητη δερματίνη που είναι επενδυμένα, όπως και το ηλεκτρικό τιμόνι.

Η κεντρική κονσόλα είναι από τις πιο καλαίσθητες στην κατηγορία, αλλά εκείνο που κλέβει τις εντυπώσεις είναι ο διακόπτης ταχυτήτων, που έχει look κομμένου διαμαντιού, και περικλείεται από φυσικούς διακόπτες με βασικές λειτουργίες. Αρκετά εύκολα γίνεται η επιλογή των προφίλ οδήγησης του  Eco, Normal, Sport και Snow – που κάνουν δουλειά, διατηρώντας την ασφάλεια των επιβατών σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης όπως αυτής που βιώσαμε καλά στο «πετσί μας» κατά τη διάσχιση ενός αμμώδους τμήματος, χωρίς καμία δυσκολία!

Τώρα εκείνο που μου άρεσε σε πολύ μεγάλο βαθμό, είναι η μεγάλη πανοραμική γυάλινη οροφή , η οποία ανήκει στον standard εξοπλισμό, και φωτίζει τα πάντα. Πάντως με 40 βαθμούς υπό σκιά, το σκιάδιο έκανε τρελή δουλίτσα καθώς διατήρησε σταθερή τη θερμοκρασία στη καμπίνα.

Φίλοι από την αρχή!

Φίλοι χάρις το σύστημα φωνητικού ελέγχου της BYD το οποίο ανταποκρίνεται πλήρως στο άκουσμα της φράσης “Hi BYD”, επιτρέποντας την ενεργοποίηση  αρκετών βασικών λειτουργιών χωρίς ο οδηγός να πάρει τα μάτια του από τον δρόμο και να απασχολείται με την οθόνη των 10,1 ιντσών. Κατά τη διάρκεια της φόρτισης απολαύσαμε τις χρηστικές εφαρμογές, όπως το Spotify, το YouTube, το Zoom και το Amazon Music.

Η μπαταρία του ΑΤΤΟ2 είναι τύπου Blade Battery χωρητικότητας 45,12 kWh προσφέρει συνδυασμένη αυτονομία 312 km, ακριβώς όπως μας βγήκε οδηγώντας το σε ένα μεικτό και απαιτητικό τερέν, χωρίς άγχος. Βέβαια σε αυτό συντελεί πλέον και η αύξηση του δικτύου φόρτισης το οποίο έχει επεκταθεί σχεδόν παντού. Χρειαστήκαμε περίπου 25 λεπτά για να εξασφαλίσουμε φόρτιση από το 15% στο 80% σε φορτιστή 65kw.

Στο δρόμο

Ταξιδεύοντας με το ΑΤΤΟ 2 στις διακοπές μας, απολαύσαμε την άνεση που χαρίζει απλόχερα στους επιβάτες του, και χαρήκαμε τη σβελτάδα της επιτάχυνσης που χαρίζουν οι 177 ίπποι που αποδίδει ο ηλεκτροκινητήρας των 130kw. Τα 160km/h που είναι η τελική του ταχύτητα δεν τα είδαμε, απλά γιατί προτιμήσαμε να χαρούμε τη δροσιά του κλιματισμού οδηγώντας συνετά με ταχύτητες κοντά στα 100km/h! Με την οδήγηση αυτής της μορφής είχαμε άπλετη ενέργεια κατά την είσοδο στις πόλεις που διασχίζαμε χρησιμοποιώντας το προφίλ οδήγησης ECO. Άξια λόγου η εκτεταμένη γκάμα των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού η οποία δεν αφήνει τίποτα στην τύχη, όπως το σύστημα παρακολούθησης οδηγού, έτσι για να μην αισθάνεται κανείς μοναξιά όταν οδηγεί! Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε τόσο το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, όσο και η ελεγχόμενη κατάβαση, η οποία ξεδιπλώνει τις κρυφές αρετές του μοντέλου, εκεί που δεν φαντάζεστε!

Τα έχει όλα!!

Προσαρμοζόμενο και Έξυπνο Σύστημα Ελέγχου Ταχύτητας (ACC/ICC), Έξυπνη Ενημέρωση και Έλεγχος Ορίου Ταχύτητας, Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (Lane Keep Assistant), Σύστημα Υποβοήθησης Αλλαγής Λωρίδας (LCA), Σύστημα Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (BSD), Προειδοποίηση Ανοίγματος Πόρτας (DOW), Αναγνώριση Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας (TSR), Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (AEB), Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης, Έλεγχος Κατάβασης, Προειδοποίηση Εμπρόσθιας και Οπίσθιας Σύγκρουσης (FCW, RCW) και Προειδοποίηση Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (RCTA) με Πέδηση Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (RTCB).

Το ΑΤΤΟ2 διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την Active & την Boost με τον premium εξοπλισμό και τιμές:

Έκδοση Χωρητικότητα μπαταρίας Ισχύς κινητήρα Λιανική Τιμή προ Φόρων Προτεινόμενη Λιανική Τιμή Λιανική Τιμή με ΚΗ3
Active 45,12 kWh 130 kW 24.185,48 € 29.990 € 22.735 €
Boost 45,12 kWh 130 kW 25.798,39 € 31.990 € 24.250 €

Σημειώστε ότι όλα τα μοντέλα BYD συνοδεύονται στάνταρ με πλήρη εγγύηση κατασκευαστή διάρκειας 6 ετών/150.000 χλμ., εγγύηση 8 ετών/200.000 χλμ. για τη μπαταρία, καθώς και εγγύηση 8 ετών/150.000 χλμ. για τον ηλεκτροκινητήρα.

Στο επίλογο της δοκιμαστικής μας οδήγησης, θα έλεγα ότι το ATTO2 της BYD, ήταν ένα από τα πολύ έξυπνα B-SUV που οδήγησα τη φετινή χρονιά, καθώς συνδυάζει άριστα τόσο την οδήγηση στον αστικό κύκλο, όσο και στο ταξίδι, χωρίς να παραλείψω τα 120 δύσκολα χιλιόμετρα τα οποία έκανα σε χωματόδρομους απολαμβάνοντας τα σπάνια πουλιά της λίμνης Βόλβης χωρίς να τα ενοχλήσω με την παρουσία μου!  Δεν ξέρω γιατί το ονόμασαν μικρό αφού χωράει τα πάντα! Άσε που πηγαίνεις για διακοπές απροβλημάτιστα, και χαίρεσαι και την κοινωνία με τους συνεπιβάτες σου! Κάλλιστα μπορεί να το επιλέξει κανείς ως οικογενειακό αυτοκίνητο, τόσο για την ασφάλεια και την ευρυχωρία του, όσο και για τις επιδόσεις του, οι οποίες τα σπάνε αλλά «τσιμπάνε» και λίγο ρεύμα παραπάνω!