Τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων – Αυστηροποιούνται οι ποινές

Τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων – Αυστηροποιούνται οι ποινές
EUROKINISSI

Ριζικές αλλαγές στον τομέα της οδικής ασφάλειας φιλοδοξεί να φέρει με το νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 το αρμόδιο υπουργείο.

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2022, η τέταρτη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, με βασικό θέμα την έγκριση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021 – 2030.

Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030 αποτελεί μία ολοκληρωμένη πολιτική που έχει ως απώτερο στόχο τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων κατά 50% έως το 2030. Και αφετέρου, τη βελτίωση όλων των επιδόσεων οδικής ασφάλειας.

Οι 8 βασικοί πυλώνες του Εθνικού Σχεδίου – Ολοκληρωμένος Νόμος Οδικής Ασφάλειας, με επικαιροποιημένο ΚΟΚ – Αποτελεσματικό Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων – Πιο συστηματική Επιτήρηση της Οδικής Ασφάλειας – Συνεκτικό Πρόγραμμα Βελτιώσεων στο Υπεραστικό Δίκτυο – Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Επεμβάσεων στις Πόλεις – Το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, που έχει ήδη συγκροτηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο – Συστηματική Δεκαετή Επικοινωνιακή Πολιτική ευαισθητοποίησης του κοινού – Σύσταση ενός καινοτόμου για τα ελληνικά δεδομένα Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα συλλέγει τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ και θα τα κατανέμει στους Δήμους για την υλοποίηση δράσεων Οδικής Ασφάλειας.

Οι παραβάσεις που αυστηροποιούνται στον νέο Κ.Ο.Κ.

Όπως έχει επαναλάβει η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο νέος ΚΟΚ δεν θα τιμωρεί το όχημα, αλλά τον οδηγό, με αποτέλεσμα να μην αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας, όπως και το δίπλωμα οδήγησης. Θα εξαιρούνται, ωστόσο, κάποιες παραβάσεις όπως η στάθμευση σε ράμπες ή θέσεις πάρκινγκ για ΑμεΑ.

Παράλληλα θα γίνουν αυστηρότερες οι ποινές για κάποιες παραβάσεις, οι οποίες είναι οι εξής:

Η υπέρβαση ταχύτητας, Η μη χρήση κράνους και ζώνης, Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, Ή το τόσο κρίσιμο ζήτημα της αντιμετώπισης μετά το ατύχημα.

Tέλος στο σβήσιμο των κλήσεων

Προτεραιότητα επίσης θα δοθεί και στη συγκρότηση ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων, στο πλαίσιο του οποίου θα εφαρμοστεί μια ψηφιακή διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων.

Αυτή θα έχει ως εξής:

  • Βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με ηλεκτρονικά μέσα, ώστε να δοθεί τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων.
  • Πρόβλεψη ώστε η παράβαση που θα επιβάλλεται ερήμην του οδηγού (δλ. με κάμερες και ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος.
  • Δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM
  • Βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής στο Taxisnet
  • Άμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεων και των πόντων ποινής που έχουν συγκεντρώσει στο point system. Προς αυτή την κατεύθυνση, θα συμβάλλει, τέλος, και η οργάνωση ενός Κέντρου Διαχείρισης Παραβάσεων το οποίο θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και συνδεδεμένο με όλες τις σχετικές βάσεις δεδομένων.