Τελικά είναι παράνομο να περνάμε με πορτοκαλί φανάρι;
Τι προβλέπει ο ΚΟΚ;
Τι πρέπει να κάνουμε ενώ οδηγούμε και δούμε τον πορτοκαλί σηματοδότη να ανάβει μπροστά μας; Πολλοί θα πουν ότι στο πορτοκαλί προειδοποιητικό φανάρι, πρέπει να τρέξουμε πιο γρήγορα προκειμένου να μην μας πιάσει το κόκκινο… Αυτή η σκέψη ωστόσο ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει το δικό του νόμο για την προστασία των χρηστών του οδικού δικτύου.
Ενώ, λοιπόν, όλοι γνωρίζουμε για ποιον ακριβώς λόγο η μετάβαση από το πράσινο στο κόκκινο γίνεται με τη συμβολή του «πορτοκαλί», ελάχιστοι γνωρίζουν και μπορούν να απαντήσουν με σιγουριά αν κάποιος οφείλει να ακινητοποιεί ή όχι το αυτοκίνητο ή τη μοτοσικλέτα του εκείνη τη στιγμή.
Η απάντηση έρχεται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος αναφέρει ότι στο κίτρινο-σταθερό φως κυκλικής μορφής, ο οδηγός υποχρεούται να σταματήσει πριν από τη διάβαση ή αν δεν υπάρχει διάβαση σε «αρκετή» απόσταση από τον σηματοδότη, ώστε η σηματοδότηση να είναι σε αυτόν ορατή.
Σε αντίθεση, βέβαια, με τον ερυθρό σηματοδότη, στον κίτρινο ή αν προτιμάτε τον πορτοκαλί, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει ότι στην περίπτωση που ο οδηγός κρίνει ότι δεν μπορεί να ακινητοποιήσει με ασφάλεια το όχημά του, όντας πολύ κοντά σε αυτόν, μπορεί να συνεχίσει την πορεία του.
Σε αυτό το σημείο είναι κρίσιμο να αναφέρουμε τι ακριβώς θα πρέπει να κάνουμε αν βρεθούμε μπροστά σε ένα διπλό κίτρινο ή πορτοκαλί φως το οποίο πάλλεται-αναβοσβήνει. Σε αυτήν την περίπτωση, ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να μειώσει την ταχύτητα του οχήματος και να κινηθεί με ιδιαίτερη προσοχή, παραχωρώντας προτεραιότητα τόσο στους πεζούς όσο και στα οχήματα με τα οποία διασταυρώνεται.
Ας δούμε τώρα ποιο είναι το πρόστιμο το οποίο προβλέπεται αν κανείς παραβιάσει κάποια σχετική με το πορτοκαλί φανάρι διατάξεις. Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι σε αυτήν την περίπτωση ιδιαίτερα ελαστικός, καθώς ο παραβάτης θα κληθεί να πληρώσει μόλις 80 ευρώ ενώ δεν κινδυνεύει με αφαίρεση της άδειας οδήγησης.