Ποια αυτοκινητοβιομηχανία «χαμογέλασε» το 2021
Η BMW κατάφερε να αυξήσεις τις πωλήσεις της, κυρίως επειδή βρήκε τον τρόπο να ανταπεξέλθει στις διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Ενδεικτικό της κατάστασης στην αγορά του αυτοκινήτου το 2021 είναι πως η Volkswagen δέχθηκε ισχυρό πλήγμα, σημειώνοντας τις χαμηλότερες πωλήσεις κατά την τελευταία δεκαετία.
Aντιθέτως η επίσης γερμανική BMW, η οποία ειδικεύεται στα πολυτελή οχήματα, εμφάνισε ρεκόρ, διαθέτοντας παγκοσμίως περί τα 2,21 εκατομμύρια οχήματα – είναι η εταιρεία με τις υψηλότερες πωλήσεις στην κατηγορία της. Αυτό εν μέρει αποδίδεται στην ικανότητά της να προσαρμόζεται στις σοβαρές ελλείψεις στο παγκόσμιο σύστημα της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Το ίδιο πλεονέκτημα κατάφερε να αξιοποιήσει και η Τesla, η οποία επίσης άντεξε σε αυτή τη δύσκολη περίοδο.
Ευθέως συγκρίσιμο μέγεθος με αυτό της BMW είναι η επίσης γερμανική Mercedes, η οποία ανακοίνωσε μείωση πωλήσεων κατά 5%. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να εκθρονιστεί από την BMW για πρώτη φορά στα τελευταία πέντε χρόνια ως προς την αγορά ακριβών οχημάτων και τις αντίστοιχες πωλήσεις.
Στην Ευρώπη πάντως, η επίδοση των εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανιών ήταν η ασθενέστερη, με τα οχήματα των εμπορικών σημάτων BMW και Mini να έχουν αύξηση πωλήσεων μόλις 3,9% και 11,2% πτώση όσον αφορά τις πωλήσεις των αυτοκινήτων Μercedes-Benz.
Για τις τρεις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες η βορειοαμερικανική αγορά αποδείχθηκε πιο προσοδοφόρος. Η Mercedes-Benz εμφάνισε πωλήσεις αυξημένες κατά 0,4% στις ΗΠΑ, κατά 19,5% η BMW και κατά 13% η Volkswagen. Συνολικά μιλώντας, η πώληση υβριδικών και ηλεκτρικών αμαξιών συνέβαλε από ένα πέμπτο έως ένα τέταρτο στις παγκόσμιες πωλήσεις.