Παρουσιάστηκε το νέο Skoda Kodiaq
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το νέο μοντέλο της εταιρίας
Εξυγχρονισμένο και ταυτόχρονα, βασισμένο στην ήδη δυναμική πορεία του προκατόχου του, το νέο SUV της εταιρίας, είναι εδώ.
Ξεκινώντας από το εξωτερικό, η Skoda έχει επιμηκύνει τοKodiaqκατά 61 χιλιοστά, φθάνοντας σε μήκος τα 4,758 μέτρα. Αλλαγές στο μεταξόνιο δεν υπήρχαν, με αυτό να παραμένει στα 2,791 μέτρα. Μειωμένο παρόλα αυτά είναι το πλάτος κατά 18 χιλιοστά και το ύψος κατά 17 χιλιοστά.
Είναι το πρώτο αυτοκίνητο της τσέχικης εταιρίας που έχει σχεδιαστεί με στοιχεία, από τη φιλοσοφία Modern Solid – που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, στο περσινό πρωτότυπο Vision 7S – γεγονός που προσδίδει στο νέο Kodiaq μια εμφανώς πιο στιβαρή και μοντέρνα εμφάνιση, σε σχέση με τον προκάτοχο του.
Τα κυριότερα σημεία της ανανέωσης περιλαμβάνουν τετραγωνισμένους θόλους τροχών, μια εξαγωνική μάσκα, ένα έντονα σμιλεμένο καπό καθώς και την χρήση της νέας γραμματοσειράς, την οποία θα χρησιμοποιεί η εταιρία, από εδώ και στο εξής.


Στο σαλόνι, το νέο ταμπλό αποτελεί ένα σημαντικό βήμα αναβάθμισης του Kodiaq,σε πολυτελή μονοπάτια, όπως έχουμε συνηθίσει και στα νέα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η κεντρική ιδέα είναι ένα μοτίβο σε σχήμα Χ (καμία σχέση με το νέο twitter) με μία νέα οθόνη αφής infotainment, 13 ιντσών, η οποία συμπληρώνεται από ένα Virtual Cockpit 10 ιντσών και μια head-up οθόνη.
Η Skoda παρά τις μοντέρνες πινελιές που έχει προσθέσει, διατηρεί αρκετούς φυσικούς διακόπτες παράλληλα με την οθόνη αφής, για βασικές λειτουργίες του οχήματος.
Οι συγκεκριμένοι αναφέρονται ως “Smart Dials” και πρόκειται για τρεις περιστροφικούς επιλογείς με πλήκτρα, που είναι εφοδιασμένοι με ενσωματωμένες οθόνες 1,25 ιντσών και που βρίσκονται τοποθετημένοι στην κεντρική κονσόλα. Οι λειτουργίες τους είναι να διαχειρίζονται την θερμοκρασία και τις ρυθμίσεις θέρμανσης/αερισμού, των καθισμάτων.
Ο προσαρμόσιμος κεντρικός επιλογέας ρυθμίζει λειτουργίες όπως η ένταση του ήχου, η ταχύτητα του ανεμιστήρα, η κατεύθυνση του αέρα, η έξυπνη λειτουργία του κλιματισμού, τα προγράμματα οδήγησης, ακόμη και το ζουμ του χάρτη, για την πλοήγηση.
Οι χρήστες μπορούν παράλληλα να εξατομικεύσουν αυτό το περιβάλλον μέσω της οθόνης αφής του infotainment, αλλάζοντας μεταξύ των λειτουργιών, πατώντας και κρατώντας το πατημένο.
Μία ακόμα ενδιαφέρουσα αλλαγή είναι η μεταφορά του κιβωτίου DSG, στην κολόνα του τιμονιού, με την συγκεκριμένη επιλογή να δημιουργεί επιπλέον χώρο στην κεντρική κονσόλα, βελτιώνοντας τις επιλογές αποθήκευσης.

Οι χαρακτηριστικές λειτουργίες Simply Clever της Skoda βρίσκουν επίσης τη θέση τους στη νέα γενιά του Kodiaq,με έως και 28 ευκολίες να είναι διαθέσιμες. Σε αυτές περιλαμβάνονται ένας ασύρματος φορτιστής Phone Box με γρήγορη φόρτιση 15W, για δύο συσκευές και ενεργή ψύξη, άπλετους αποθηκευτικούς χώρους, προαιρετικά καθίσματα μασάζ, ομπρέλα τοποθετημένη στην πόρτα, ξύστρα πάγου και πολλά άλλα.
Όπως είναι αναμενόμενο από ένα τέτοιου είδους SUV, το Kodiaq είναι εξοπλισμένο με όλες τις σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες: τέσσερις θύρες USB-C με ισχύ 45W, άλλη μία USB-C με 15W ενσωματωμένη στον καθρέφτη, εννέα ηχεία (προαιρετικά διατίθεται ηχοσύστημα Canton με 14 ηχεία) και πολλές άλλες λειτουργίες, τις οποίες η εταιρία αφήνει να ανακαλύψετε εσείς.
Το μεσαίο SUV διατίθεται με μια ευρεία γκάμα ζαντών αλουμινίου, σε μεγέθη από 17 έως 20 ίντσες, μαζί με εννέα χρώματα, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και μία νέα απόχρωση, με ονομασία Bronx Gold Metallic.
Περνώντας στους χώρους του αυτοκινήτου, η ευρυχωρία συνεχίζει να είναι το «δυνατό χαρτί» της εταιρίας, με 910 λίτρα στο πορτ μπαγκάζ, στην διαμόρφωση με δύο σειρές καθισμάτων, 75 λίτρα περισσότερα από πριν. Με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα, η χωρητικότητα αυξάνεται στα 2.105 λίτρα, δηλαδή 40 λίτρα περισσότερα από το Kodiaq, της πρώτης γενιάς.
Αντίστοιχα, στο επταθέσιο μοντέλο ο όγκος φόρτωσης ανέρχεται στα 340 λίτρα, πίσω από την τρίτη σειρά ή 70 λίτρα περισσότερα από πριν ενώ το συγκεκριμένο μοντέλο, διαθέτει επίσης επιπλέον χώρο για το κεφάλι των πίσω επιβατών, κατά 15 χιλιοστά.

Περνώντας στα τεχνικά χαρακτηριστικά, το νέο Kodiaq είναι βασισμένο στην πλατφόρμα MQB Evo και θα κινείται από έναν ήπιο υβριδικό βενζινοκινητήρα 1.5 TSI, με 150 ίππους.
Ένα σκαλί πάνω στην γκάμα, βρίσκεται ο 2.0 TSI με 204 hp και AWD ενώ θα υπάρχει επίσης ένας 2.0 TDI diesel, με 150 ίππους, αν επιμείνετε στην δικίνητη έκδοση ή 193 ίππους, για την έκδοση AWD.
Ανεξάρτητα από τον κινητήρα πάντως, ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, μεταφέρει την ισχύ στο δρόμο.
Η μεγαλύτερη καινοτομία αντιπροσωπεύεται από μια plug-in υβριδική ρύθμιση που βασίζεται στον 1.5 TSI, η οποία διαθέτει ένα DSG έξι ταχυτήτων, έναν ηλεκτροκινητήρα συνδυαστική ισχύ 204 ίππων και μια μπαταρία 25,7 kWh η οποία εξασφαλίζει 100 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας.
Ταυτόχρονα, μπορεί να φορτιστεί με εναλλασσόμενο ρεύμα στα 11 kW ή μέσω συνεχούς ρεύματος στα 50 kW.
Το Kodiaq PHEV θα πωλείται αυστηρά με κίνηση στους εμπρός τροχούς ενώ εξαιτίας της ύπαρξης της μπαταρίας, διαθέτει 165 λίτρα λιγότερο χώρο στο πορτ-μπαγκάζ, σε σχέση με το κανονικό πενταθέσιο μοντέλο.
Όπως συνέβη και με τον προκάτοχο του, το νέο μοντέλο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Kvasiny, στην ίδια γραμμή παραγωγής με τα Karoq, Superb και Superb iV, με την νέα γενιά Superb να ξεκινάει την έξοδο της από την γραμμή παραγωγής, στη Μπρατισλάβα, στις αρχές του 2024.