Ο ιδιοκτήτης της Κουμαντζιάς Α.Ε. στο TheOpinion: «Παγκόσμιο φαινόμενο η έλλειψη τεχνικού προσωπικού»

Ο Χρ. Κουμαντζιάς μίλησε στο theopinion.gr, αναφορικά με το πως γεννήθηκε η συγκεκριμένη ιδέα καθώς και για τις δυσκολίες που υπάρχουν.

Ο ιδιοκτήτης της Κουμαντζιάς Α.Ε. στο TheOpinion: «Παγκόσμιο φαινόμενο η έλλειψη τεχνικού προσωπικού»

Στην Ελλάδα έχουμε συνηθίσει τις «παραδοσιακές» αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, που εκπροσωπούν μονάχα μία μάρκα και ειδικότερα στην πόλη μας, όπου υπάρχουν κάθετες μονάδες μεγάλων εταιριών, με αυτήν την μορφή.

Παρόλα αυτά, επειδή δεν είναι πάντα τόσο τυποποιημένος, όσο φαίνεται ο χώρος της αυτοκίνησης, κάποιοι επιχειρηματίες δραστηριοποιούνται εναλλακτικά.

Ένας από αυτούς, είναι και ο κ. Χρήστος Κουμαντζιάς, ιδιοκτήτης της Κουμαντζιάς Α.Ε., μίας εταιρίας multibrand με τις στεγασμένες εγκαταστάσεις να ξεπερνούν τα 6.500 τ.μ..

Ο Κ. Κουμαντζιάς μίλησε στο theopinion.gr, αναφορικά με το πως γεννήθηκε η συγκεκριμένη ιδέα καθώς και τα όλα όσα καλείτε να αντιμετωπίσει κάποιος στην καθημερινότητά του, όταν διαχειρίζεται περισσότερες από μία εταιρείες, ταυτόχρονα.

Ποιες εταιρίες εκπροσωπείτε;

«Οι εταιρίες που εκπροσωπώ είναι οι Jeep, Mercedes Benz, Jaguar, Land Rover, Alfa Romeo, Lancia, Fiat και Fiat Professional»

Πως γεννήθηκε η συγκεκριμένη ιδέα;

«Όταν εκπροσωπείς μία εταιρία multibrand, απευθύνεσαι αντίστοιχα και σε ένα μεγάλο εύρος του αγοραστικού κοινού, διευρύνοντας κατά αυτόν τον τρόπο, το πελατολόγιο σου. Αυτό αντίστοιχα, σου προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία αναφορικά με τον τρόπο που μπορείς να δουλέψεις καθώς σου επιτρέπει να διαχειρίζεσαι περισσότερες από μία εταιρείες ταυτόχρονα και έτσι δεν υπάρχουν οι ίδιοι περιορισμοί, σε σχέση με το να εκπροσωπείς μονάχα μία μάρκα»

Ποια είναι τα θετικά, αναφορικά με ένα τέτοιο εγχείρημα;

«Όπως προανέφερα, όταν εκπροσωπείς πολλές μάρκες αυτοκινήτων, υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός πως κατά αυτόν τον τρόπο, περιορίζεις τα έξοδα σου σε έναν μεγάλο βαθμό καθώς η εκάστοτε εταιρία που εκπροσωπείς, έχει λιγότερες απαιτήσεις. Αν για παράδειγμα εκπροσωπείς μονάχα μία εταιρία, εκείνη σε “υποχρεώνει” να έχεις εξουσιοδοτημένο προσωπικό (της μάρκας) σε κάθε πόστο, ανάλογα με τα τετραγωνικά του χώρου σου. Όσες περισσότερες μάρκες εκπροσωπείς όμως, τόσο μειώνονται οι απαιτήσεις τους»

Υπάρχουν δυσκολίες στον χώρο σας και αν ναι, ποιες;

«Η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζω, αφορά την εύρεση τεχνικού προσωπικού που αποτελεί πλέον ένα παγκόσμιο φαινόμενο, καθώς είναι πολύ δύσκολο το να βρεις άτομα, που να θέλουν και να μπορούν να ασχοληθούν με το τεχνικό κομμάτι, με αποτέλεσμα να υπάρχει έλλειψη εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού»

Η ηλεκτροκίνηση ολοένα και κυριαρχεί, με το πέρασμα του χρόνου. Κατά πόσο όμως επηρεάζει στην πραγματικότητα τον κλάδο και ειδικότερα, αναφορικά με το κομμάτι που προαναφέρατε;

«Θα έλεγα πως επηρεάζει αισθητά τα έσοδα από τα σέρβις που υπήρχαν μέχρι και σήμερα με την παραδοσιακή έννοια. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν γνωρίζουν τι εστί σέρβις ή τουλάχιστον, όχι στην μορφή που το έχει κανείς στο μυαλό του. Επίσης, δεν χρειάζονται αλλαγή λαδιών. Η διάγνωση και η λύση οποιοδήποτε προβλήματος προκύψει, μπορεί να γίνει με ένα λογισμικό – ακόμα και απομακρυσμένα – από τον χώρο της εταιρίας. Αυτό σημαίνει πως οι απαιτήσεις σε τεχνικό προσωπικό, ως προς την εξειδίκευση τους μεταβάλλεται, με συνέπεια να παρατηρείτε και η έλλειψη που προαναφέραμε»

Πέρα από τις «εμπορικές» μάρκες, στην εταιρία σας μπορεί κάποιος να βρει και κάποιες μάρκες που απευθύνονται σε ένα διαφορετικό αγοραστικό κοινό. Υπάρχει ενδιαφέρον, δεδομένο των συνθηκών που επικρατούν στην ελληνική αγορά, αυτή την στιγμή;

«Η αλήθεια είναι πως ενώ κανείς θα περίμενε, να υπάρχει περιορισμένο ενδιαφέρον προς αυτές, το αγοραστικό κοινό μας διαψεύδει καθημερινά. Ειδικότερα κατά την περίοδο του covid, πολλοί ήταν αυτοί που προχώρησαν στην αγορά, ενός ακριβότερου – για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς – αυτοκινήτου»