Έρχεται κρύο και θα δοκιμάσει τις μπαταρίες όλων των EVs

Έξυπνα Tips που περιορίζουν την απώλεια αυτονομίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Έρχεται κρύο και θα δοκιμάσει τις μπαταρίες όλων των EVs

Έχουν περάσει περισσότερο από 5 χρόνια κατά τα οποία οδήγησα ουκ ολίγα ηλεκτρικά οχήματα, βιώνοντας εκτός από το άγχος της αυτονομίας και αρκετά θετικά πράγματα που σίγουρα πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι χρήστες των EVS.

Με την έλευση του χειμώνα, αρκετοί κάτοχοι ΕVs πονοκεφαλιάζουν καθώς η χαμηλές θερμοκρασίες δοκιμάζουν στο έπακρο τις αντοχές ακόμη και αν οδηγούμε στην ίδια καθημερινή διαδρομή από και προς την εργασία μας.

Το κρύο επηρεάζει την μπαταρία, καθώς η θέρμανση της καμπίνας απαιτεί ενέργεια και τα σύντομα επαναλαμβανόμενα δρομολόγια δεν επιτρέπουν στο σύστημα να αγγίξει την βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας. Το φαινόμενο μπορεί να τρομάζει όμως είναι απολύτως φυσιολογικό, και αντιμετωπίζεται με κάποια χρήσιμα Tips.

Preheating: Απίστευτα χρηστικό!

Ένα από τα πιο έξυπνα tips είναι ο προκλιματισμός της καμπίνας, ο οποίος ενεργοποιείται εξ αποστάσεως μέσω smartphone, και αποτελεί μια έξυπνη λύση, καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ενώ ακόμη το αυτοκίνητο βρίσκεται στην πρίζα, η ενέργεια που απαιτείτε για τη θέρμανση δεν φεύγει από την μπαταρία! Οπότε όταν έρθει η ώρα να αναχωρήσετε από το σπίτι σας, εισέρχεστε σε ένα ήδη ζεστό περιβάλλον, και έτσι απογεύγεται το βίαιο ενεργειακό σοκ, το οποίο κοστίζει σε kwh στο αυτοκίνητό σας! Μάλιστα αξίζει να προγραμματίσετε αυτή την έξυπνη λειτουργία η οποία θα εκτελείτε σε καθημερινή βάση. Μεγάλο ρόλο στην αντιμετώπιση των χαμηλών θερμοκρασιών, παίζει και το σημείο στάθμευσης, καθώς η μπαταρία απαιτεί σταθερή θερμοκρασία , προκειμένου να αποδίδει καλύτερα!

Η θέρμανση θέλει τρόπο όχι κόπο!

Ο λόγος για τη διαχείριση της θέρμανσης στην καμπίνα του αυτοκινήτου, ο οποίος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Η έντονη θέρμανση απορροφά αρκετή ενέργεια, για αυτό επιβάλλεται μια λογική θερμοκρασία στο σύστημα κλιματισμού. Σε περίπτωση που το αυτοκίνητό μας εφοδιάζεται με θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, τα ενεργοποιούμε καθώς ζεσταίνουν άμεσα τον οδηγό και τους επιβάτες, με πάρα πολύ μικρότερη κατανάλωση ενέργειας. Αρκετά αποδοτική κρίνεται και η αντλία θερμότητας, την οποία διαθέτουν αρκετά premium μοντέλα καθώς ανεβάζει στο έπακρο την αποδοτικότητα του συστήματος!

Κατά την οδήγηση, με χαμηλές θερμοκρασίες, επιλέγουμε πιο ήπιες κινήσεις, προσέχοντας τόσο την επιτάχυνση, όσο και τις υψηλές ταχύτητες που αυξάνουν την κατανάλωση ενέργειας.

Έξυπνη Φόρτιση

Κατά τη διάρκεια του Χειμώνα, ο προγραμματισμός της φόρτισης πρέπει να γίνεται πιο προσεκτικά και καλό είναι να κινούμαστε κυρίως στο εύρος του 35-80% της φόρτισης, αποφεύγοντας τα όρια που επιβαρύνουν την μπαταρία. Σε οικιακό wallbox καλό είναι η φόρτιση να ολοκληρώνεται λίγο πριν την αναχώρηση για την εργασία σας, προκειμένου η μπαταρία να βρίσκεται σε θερμοκρασία λειτουργίας, «ετοιμοπόλεμη».

Πίεση Ελαστικών

Οι χαμηλές θερμοκρασίες σε πολλές των περιπτώσεων μειώνουν την αντίσταση κύλισης των ελαστικών, μειώνοντας ταυτόχρονα την πρόσφυση και την αποδοτικότητά τους. Αν κινείστε σε ορεινές περιοχές η επιλογή των all-season ελαστικών θεωρείται επιβεβλημένη καθώς βελτιώνει την ασφάλεια του οχήματος και την δική σας, και να μειώσει ελαφρώς την κατανάλωση ενέργειας. Σε κάθε περίπτωση, ο έλεγχος της πίεσης πρέπει να γίνεται τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, για το στο κρύο η ατμοσφαιρική πίεση πέφτει χαμηλά και μετά μας μειώνει την αυτονομία του οχήματος.

Ο χειμώνας δεν αποτελεί ντέ και καλά εχθρό της ηλεκτροκίνησης! Είναι μια περίοδος που ζητά περισσότερη προσοχή από τον χρήστη ενός EV και εξοικείωση, και πιστή εφαρμογή των πιο πάνω κανόνων, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια συντελούν στην ομαλή συν΄-ύπαρξη ανθρώπων και EVS στην Βόρεια Ευρώπη.

Στην πράξη, ο χειμώνας δεν είναι εχθρός της ηλεκτροκίνησης. Είναι απλώς μια περίοδος που ζητά λίγο περισσότερη προσοχή από τον ιδιοκτήτη προκειμένου να μην απωλέσει ποτέ την υπομονή και την εμπιστοσύνη του απέναντι σε ένα ξεχωριστό μέσο μετακίνησης .