Ε.Ε: Τέλος το άγχος για την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Η Ε.Ε ετοιμάζεται να βάλει τέλος στο άγχος που βιώνουν οι κάτοχοι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σχετικά με την αυτονομία.
Τον τελευταίο καιρό, η τάση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ολοένα και μεγαλώνει, με τους καταναλωτές να τα επιλέγουν έναντι των συμβατικών αυτοκινήτων και τις αυτοκινητοβιομηχανίες, να κάνουν το επόμενο βήμα και να επιλέγουν να ασχοληθούν σε έναν μεγάλο βαθμό ή και αποκλειστικά, με την παραγωγή ηλεκτρονικών αυτοκινήτων.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μάλιστα, έχει εγκρίνει οριστικά το τέλος των αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2, από το 2035 και μετά.
Συλλογιζόμενη λοιπόν το μέλλον της αυτοκίνησης καθώς και των παραπόνων που ακούγονται από τους ιδιοκτήτες, των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάνθηκε να προχωρήσει σε αλλαγές, προκειμένου να γίνει πιο εύκολη, η φόρτιση τους.
Οι γραφειοκράτες των Βρυξελλών αποφάσισαν να προτείνουν την υποχρεωτική αύξηση του αριθμού των ταχυφορτιστών, σε δημόσια μέρη. Συγκεκριμένα, το σχέδιο προβλέπει την τοποθέτηση τους σε αυτοκινητόδρομους των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε ελάχιστη απόσταση 60 χιλιομέτρων μεταξύ τους, από το 2026 και έπειτα.
Τα στελέχη της Ένωσης επικαιροποίησαν την δέσμη «Fit for 55», δηλαδή τις προτάσεις για την αναθεώρηση και την επικαιροποίηση της ενωσιακής νομοθεσίας αλλά και τον καθορισμό νέων πρωτοβουλιών, με στόχο να διασφαλιστεί πως οι πολιτικές της Ε.Ε, συμπίπτουν με τους κλιματικούς στόχους που έχουν συμφωνηθεί από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο καθώς και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Οι Ευρωβουλευτές ενέκριναν το σχέδιο (514 ψήφοι υπέρ, 52 κατά και 72 αποχές), στο οποίο προβλέπεται να υπάρχουν ανά 60 χιλιόμετρα σταθμοί επαναφόρτισης των μπαταριών, των αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων και ανά 120 χιλιόμετρα, για φορτηγά λεωφορεία της συγκεκριμένης τεχνολογίας.
Μάλιστα με το βλέμμα στο μέλλον, τα μέλη του Ευρωκοινοβουλίου ψήφισαν και την δημιουργία σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο, ανά 200 χιλιόμετρα.
Πέρα όλων των άλλων, προβλέπεται η δυνατότητα φόρτισης χωρίς συνδρομή και χρέωση για εναλλακτικά καύσιμα ανά κιλοβατώρα, κιλό, λεπτό ή συνεδρία φόρτισης.
Αναλυτικότερα, η απόφαση των Ευρωβουλευτών σημαίνει πως μέχρι το 2026, θα πρέπει να εγκατασταθούν δημόσια σημεία φόρτισης, αμιγώς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, με ελάχιστη ισχύ 400 kW, ανά τουλάχιστον 60 χιλιόμετρα, κατά μήκος του κεντρικού Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ).

Η ισχύς του δικτύου φόρτισης, αναμένεται να αυξηθεί στα 600 kW, έως το 2028.
Σε ό,τι αφορά τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα φορτηγά και τα λεωφορεία, η απόφαση προβλέπει την δημιουργία σταθμών ταχυφόρτισης, ανά 120 χιλιόμετρα.
Οι συγκεκριμένοι σταθμοί οφείλουν να εγκατασταθούν στις μισές κύριες οδούς, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέχρι το 2028 ενώ η ισχύς τους θα κυμαίνεται από 1.400 kW έως 2.800 kW, ανάλογα με την εκάστοτε οδό.
Ταυτόχρονα, οι Ευρωβουλευτές ψήφισαν την δημιουργία σταθμών ανεφοδιασμού, με υδρογόνο, κατά μήκος του κεντρικού Διευρωπαϊκού Δικτύου μεταφορών, ανά τουλάχιστον 200 χιλιόμετρα. Οι συγκεκριμένοι σταθμοί, θα πρέπει να εγκατασταθούν έως το 2031, όπως προβλέπεται από την απόφαση.