Apple & Formula 1: Το επόμενο Grand Prix παίζεται στην οθόνη σου

Η F1, από την πλευρά της, επωφελείται ήδη από την αυξανόμενη επιρροή της στην αμερικανική αγορά.

Apple & Formula 1: Το επόμενο Grand Prix παίζεται στην οθόνη σου
Εικόνα: Twitter

Η Apple ετοιμάζει μια στροφή που δεν αφορά νέα τεχνολογία, αλλά το πιο συναρπαστικό άθλημα σε τέσσερις τροχούς.

Γράφει ο Διονύσης Ασημιάδης

Μετά από μήνες εσωτερικών σχεδιασμών και επιτυχημένων πειραμάτων στον χώρο του αθλητικού περιεχομένου, ο τεχνολογικός κολοσσός βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την εξασφάλιση των αποκλειστικών τηλεοπτικών δικαιωμάτων της Formula 1 στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Πρόκειται για μια συμφωνία που, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, μπορεί να φτάσει τα 121 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, ξεπερνώντας κατά περίπου 40% την τρέχουσα συμφωνία με την ESPN, η οποία καταβάλλει περί τα 90 εκατ. δολάρια ετησίως έως και το τέλος του 2025. Με δεδομένο ότι η F1 γνώρισε αύξηση άνω του 40% στη θεαματικότητα στις ΗΠΑ από το 2018 έως το 2023, το έδαφος είναι εύφορο για επενδύσεις υψηλού προφίλ.

Η στρατηγική της Apple στην ψυχαγωγία έχει μεταβληθεί εντυπωσιακά την τελευταία τριετία. Από τη συνεργασία με το Major League Soccer έως την πολυδάπανη παραγωγή της ταινίας F1: The Movie με τον Μπραντ Πιτ, η εταιρεία φαίνεται να χτίζει ένα οικοσύστημα περιεχομένου που βασίζεται όχι σε ποσότητα, αλλά σε παγκόσμια απήχηση, κινηματογραφική ποιότητα και αποκλειστικότητα. Η επιτυχία του F1: The Movie που σύμφωνα με τις πρώτες προβολές ξεπέρασε τα 300 εκατ. δολάρια στο box office μέσα σε 10 ημέρες επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον του κοινού.

Σήμερα, η Formula 1 μεταδίδεται στις ΗΠΑ από την ESPN χωρίς συνδρομή, μέσω βασικών καλωδιακών πακέτων. Μια ενδεχόμενη μετάβαση στην Apple TV+ σημαίνει ότι οι θεατές θα χρειαστούν ενεργή συνδρομή στην πλατφόρμα, η οποία κοστίζει 9,99 δολάρια/μήνα. Ωστόσο, η Apple αναμένεται να προσφέρει προστιθέμενη αξία: προβολή χωρίς διαφημίσεις, εξαιρετικά υψηλής ανάλυσης παραγωγή, δυναμική κάλυψη μέσα από cockpit κάμερες, real-time δεδομένα και, το κυριότερο, περιεχόμενο παρασκηνίου (docuseries, αφιερώματα σε οδηγούς και ομάδες, ανάλυση στρατηγικής αγώνα).

Η F1, από την πλευρά της, επωφελείται ήδη από την αυξανόμενη επιρροή της στην αμερικανική αγορά. Το 2023, ο αγώνας στο Λας Βέγκας προσέλκυσε πάνω από 315.000 θεατές επί τόπου και μεταδόθηκε σε περισσότερους από 1,7 εκατομμύρια θεατές τηλεοπτικά, σημειώνοντας ρεκόρ για την αγορά των ΗΠΑ.

Η είσοδος της Cadillac στην F1 από το 2026 και η αμερικανική προέλευση οδηγών όπως ο Logan Sargeant ενισχύουν περαιτέρω την εμπορική ελκυστικότητα του σπορ για το αμερικανικό κοινό.

Το σενάριο είναι ξεκάθαρο. Αν η Apple αποκτήσει τα δικαιώματα, τότε ο τρόπος που παρακολουθούμε F1 δεν θα είναι ποτέ ξανά ο ίδιος. Ό,τι σήμερα θεωρείται live sport, ενδέχεται αύριο να είναι premium περιεχόμενο και κάθε Grand Prix, μια νέα ψηφιακή εμπειρία σχεδιασμένη από την πιο ισχυρή εταιρεία τεχνολογίας στον κόσμο.