Να είναι Black Friday, μην είναι μαύρη η νύχτα, γνώμη μου…
Έχουμε και Google Search, μπαίνουμε και σε σελίδες σύγκρισης τιμών
Πλησιάζει η Black Friday, ενώ κάποια καταστήματα έκαναν Black Week, Black Month, μη σου πω και Black Out.
Όπως ήταν λογικό και αναμενόμενο, οι άνθρωποι κάνουν ό,τι μπορούν για να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό και να διαφημίσουν τις προσφορές τους. Και ας πούμε ότι καλά κάνουν, αν είναι όντως προσφορές. Ή μήπως είναι “προσφορές”;
Το εισαγόμενο φαινόμενο της Black Friday χαρακτηρίζεται στο εξωτερικό από εκπτώσεις 70% και 80%, με τη μορφή του… ξεπουλήματος, έστω σε κάποια περιορισμένα προϊόντα.
Εδώ, κάποιοι αντί για ξεπούλημα των εμπορευμάτων, μοιάζει να σκοπεύουν στο ξεπουπούλιασμα των καταναλωτών.
Μου ήρθαν, λοιπόν, ενημερωτικά μηνύματα από διάφορες γνωστές αλυσίδες καταστημάτων και από περιέργεια και επαγγελματική διαστροφή είπα λίγο να το ψάξω.
Εξάλλου, στο 2025 βρισκόμαστε, έχω και Google Search, υπάρχουν και εξειδικευμένες σελίδες σύγκρισης τιμών προϊόντων, δεν είναι και πολύ δύσκολο.
Και πήρα ένα τυχαίο προϊόν, ευρείας κατανάλωσης. Κινητό τηλέφωνο, smartphone, γνωστής εταιρείας. Το πολυκατάστημα το διαφημίζει με αρχική τιμή 499€ και με έκπτωση 20%, λόγω Black Friday βεβαίως-βεβαίως, το βρίσκεις στην τιμή-ευκαιρία των 398€. Τέτοια τύχη!
Καταρχάς, 20% εγώ δεν το λέω και σούπερ προσφορά, αλλά ας πούμε ότι κάτι είναι. Είναι όμως;
Αναζήτηση, σύγκριση και ως δια μαγείας το ίδιο μοντέλο το βρήκα σε ηλεκτρονικά καταστήματα κάτω από 300€. Συγκεκριμένα, τελική τιμή 297.90€. Μιλάμε για πάνω από 100€ διαφορά. Μπορεί να έτυχε, όμως, λέω. Ας δοκιμάσω για ένα άλλο τηλέφωνο. Σε άλλη μεγάλη αλυσίδα.
Πάλι smartphone, αλλης, εξίσου γνωστής εταιρείας το οποίο από 399.90€ που κόστιζε κάποια στιγμή, τώρα πωλείται, λόγω Black Friday πάντα, μόλις 279.90€.
Αναζήτηση, σύγκριση και νομίζω φαντάζεστε το αποτέλεσμα. Πάλι… μαγεία! Το ίδιο ακριβώς μοντέλο το βρήκα στην τιμή των 239.08€. Οπότε, είπα να μην ψάξω άλλο, κάτι κατάλαβα. Προφανώς δεν λέω ότι αυτός είναι ο γενικός κανόνας. Εννοείται πως υπάρχουν και αξιόλογες προσφορές και εκπτώσεις, αλλά χρειάζεται έρευνα αγοράς και μεγάλη προσοχή.
Καλή, λοιπόν, η Black Friday, μακάρι τα καταστήματα από τη μια πλευρά να μπορέσουν να αυξήσουν τον τζίρο τους και οι καταναλωτές από την άλλη να αγοράσουν προϊόντα που θέλουν ή χρειάζονται σε καλύτερες τιμές από ό,τι θα τα έβρισκαν άλλες μέρες. Aρκεί να μην δουλευόμαστε.