F1: Όλα όσα γνωρίζουμε για τους κινητήρες του 2026

Οι ομάδες φαίνεται πως είναι έτοιμες. για τους νέους κινητήρες

F1: Όλα όσα γνωρίζουμε για τους κινητήρες του 2026

Το 2026 αναμένεται να είναι μία σημαντική χρονιά για την Formula 1 καθώς πρόκειται να γίνει μία από τις μεγαλύτερες – αν όχι, η μεγαλύτερη – αλλαγή κανονισμών, στην ιστορία του σπορ. 

Το 2014, είδαμε την πρώτη μεγάλη αλλαγή αναφορικά με το κομμάτι των κινητήρων, με την επανάσταση των υβριδικών κινητήρων και τον αποχωρισμό των V8 κινητήρων όμως 12 χρόνια αργότερα, το σπορ κάνει το επόμενο βήμα.

Τα 100% βιώσιμα καύσιμα, η αφαίρεση της MGU-H, η χρήση κράματος αλουμινίου αντί για τιτάνιο, και η αύξηση της ισχύος του ηλεκτρικού μοτέρ, αποτελούν μόνο μερικές από τις αλλαγές, στις νέες μονάδες ισχύος. Και ενώ η FIA βρίσκεται σε συζητήσεις με τις ομάδες του grid, αναφορικά με τους αεροδυναμικούς κανονισμούς, τα εργοστάσια φαίνεται πως έχουν στρέψει την προσοχή τους αλλού.

Συγκεκριμένα, τα εργοστάσια των κατασκευαστών Red Bull Powertrains – Ford, Ferrari, Mercedes, Honda και Audi, ετοιμάζουν τα πρώτα δοκιμαστικά PU, με σκοπό την χρήση τους στο δυναμόμετρο και τους πάγκους δοκιμών.

Οι ομάδες οφείλουν να κάνουν τις πρώτες δοκιμές στα εργοστάσια σύντομα, με τις περισσότερες εταιρείες να είναι έτοιμες για αυτές, στις αρχές του 2024.

Μέσα σε όλα αυτά, προστίθεται και ο περιορισμός στον χρόνο που έχει η κάθε εταιρεία, για τις δοκιμές: από τώρα και ως το τέλος του 2026 θα έχουν 700 ώρες δοκιμών/έτος για τον θερμικό κινητήρα και 500 για το ERS, ενώ από το 2027 ως και το 2030, αυτές θα μειωθούν σε 500 και 400αντίστοιχα.