F1: Ο Νικόλας Τομπάζης δίνει απαντήσεις για τα μονοθέσια του 2026
Όλα όσα δήλωσε ο επικεφαλής μονοθέσιων της FIA
Το 2026 είναι η μεγαλύτερη χρονιά αναφορικά με τις αλλαγές των κανονισμών, στον χώρο της Formula 1. Μέσα σε αυτές – όπως ήταν φυσικό – θα επηρεαστούν και τα μονοθέσια.
Ο επικεφαλής μονοθέσιων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, έδωσε σε μέλη του Ειδικού Τύπου λεπτομέρειες, αναφορικά με το πως πρόκειται να είναι τα μονοθέσια, το 2026.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του:
«Τα του σασί έχουν σχεδόν οριστικοποιηθεί, και ξέρουμε πως τα μονοθέσια θα είναι πιο κοντά. Το ανώτερο μήκος του μεταξονίου θα είναι στα 3,4 μέτρα, ενώ τώρα είναι στα 3,6 μέτρα. Θα είναι πιο στενά για 100 χιλιοστά, δηλαδή θα φτάνουν τα 1,9 μέτρα».
«Στοχεύουμε να έχουμε χαμηλότερο όριο βάρους. Εξετάζουμε το ενδεχόμενο τα μονοθέσια να είναι πιο ελαφριά κατά 40 με 50 κιλά, το 2026. Θέλουμε να έχουμε μονοθέσια που να είναι πιο ευκίνητα, γιατί τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολύ πιο βαριά και δυσκίνητα. Τα βάζουμε σε δίαιτα τρόπον τινά.»
🔧 | #AMuS 2026 F1 car new design: Active aerodynamics
To further reduce air resistance on the straights, creating a DRS effect on front and rear wing:
– Rear wing elements increase from two to four, one main blade and three flaps.
– Mobile beam wing or diffuser edge is taken… pic.twitter.com/YdWAT8dwMj
— RBR News 🇳🇱🇲🇽 (@redbulletin) November 15, 2023
«Σε ό,τι αφορά της αεροδυναμική, έχουμε ένα concept σε προχωρημένο στάδιο που αποτελεί εξέλιξη του πού βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή. Δεν θα το χαρακτήριζα ριζική αλλαγή. Στοχεύει στο να υπάρχουν κλειστές μάχες. Το 2023 είδαμε κάπως να φθίνει αυτό όσο τα μονοθέσια έχαναν την ικανότητά τους να ακολουθούν από κοντά το ένα το άλλο. Θεωρούμε πως έχουμε καταλάβει γιατί συνέβη αυτό και τι πρέπει να γίνει για το αλλάξουμε. Συνολικά, το 2026 θα έχουμε μονοθέσια που θα παράγουν λιγότερη οπισθέλκουσα, αλλά θα έχουν και χαμηλότερα επίπεδα κάθετης δύναμης».
Τέλος, σε ό,τι αφορά το ζήτημα των ενεργών αεροδυναμικών, ο Τομπάζης επεσήμανε πως θα συνεχίσει να υπάρχει με κάποια μορφή το DRS, χωρίς να σημαίνει απαραίτητα ότι θα βρίσκεται στην πίσω πτέρυγα ή ότι θα ενεργοποιείται μόνο στις στροφές και υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.