F1 – Κατάρ: Όλα όσα πρέπει να κρατήσουμε από αυτό το αγωνιστικό τριήμερο

Τα αναμενόμενα και τα ευτράπελα του επεισοδιακού αγώνα

F1 – Κατάρ: Όλα όσα πρέπει να κρατήσουμε από αυτό το αγωνιστικό τριήμερο

Ένα ακόμη αγωνιστικό τριήμερο έφτασε στο τέλος του, με τον Μαξ Φερστάπεν να κυριαρχεί καθ’όλη την διάρκεια, δίχως να αφήνει πολλά περιθώρια στους ανταγωνιστές του. 

Δεν είναι όμως το μοναδικό πράγμα που πρέπει να κρατήσουμε από τον αγώνα του Κατάρ. Η κυριαρχία του Φερστάπεν εξάλλου, είναι κάτι το δεδομένο στην σήμερον ημέρα, αναφορικά με την Formula 1.

Ποια είναι όμως τα σημεία, στα οποία θα πρέπει να δώσουμε βάση και που ενδεχομένως θα μας απασχολήσουν, στους επόμενους αγώνες;

Πρώτα από όλα, η έκπληξη – αποκάλυψη των τελευταίων αγώνων, Όσκαρ Πιάστρι.

Ο νεαρός Αυστραλός που υπέγραψε πρόσφατα ανανέωση συμβολαίου με την McLaren μπορεί να μην ξεκίνησε την σεζόν, με ιδανικό τρόπο όμως στους τελευταίους αγώνες δείχνει να ανακάμπτει, πραγματοποιώντας εξαιρετικές εμφανίσεις. Σημασία όμως δεν έχουν μόνο τα βάθρα που σημείωσε ή η νίκη που πήρε στο sprint race αλλά ο τρόπος με τον οποίο το έκανε καθώς μπορεί να είναι rookie όμως δεν παύει να οδηγεί, σαν να είναι περισσότερα χρόνια στην Formula 1.

Ο 22χρονος θα μας απασχολήσει σίγουρα στο μέλλον, μονοπολώντας όχι μόνο το ενδιαφέρον της δεύτερης ή της τρίτης θέσης αλλά και της πρώτης. Ειδικότερα αν η McLaren του δώσει ένα ικανό μονοθέσιο, στα μάτια μου μπορεί να «χτυπήσει» – σε λίγα χρόνια από τώρα – ακόμη και πρωτάθλημα.

Και μιας και είμαστε στο κεφάλαιο McLaren, αξίζει να αφιερώσουμε λίγο χρόνο στην «μετάλλαξη» της ομάδας. Οι Βρετανοί έχουν καταφέρει να πάρουν διπλό βάθρο, στους δύο τελευταίους αγώνες ενώ έχουν καταφέρει ταυτόχρονα να πάρουν pole position και να κοντράρουν τον τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, Μαξ Φερστάπεν, δείχνοντας αισιόδοξη εικόνα για το μέλλον. Και σε αυτό, οφείλεται κατά έναν μεγάλο βαθμό ο άνθρωπος – κλειδί, Αντρέα Στέλα.

Από την άλλη μεριά δεν είχαμε μόνο θετικές εκπλήξεις αλλά και αρνητικές.

Για την Ferrari δεν χρειάζονται πολλά λόγια πλέον. Τα προβλήματα είναι πολλά και δεν έχουν να κάνουν μόνο με το μονοθέσιο αλλά και με τα εσωτερικά της ομάδας. Σε μία τόσο κλειστή μάχη για την δεύτερη θέση του πρωταθλήματος, το να παρουσιάζεις ένα τέτοιο μονοθέσιο, όλο το τριήμερο και να στέκεσαι ανίκανος να φτιάξεις το δεύτερο μονοθέσιο σου – του Κάρλος Σάινθ, σε αυτή την περίπτωση -, ανακοινώνοντας το λίγο πριν την έναρξη του αγώνα, λέει πολλά.

Σίγουρα, μπορεί να συμβεί – και έχει συμβεί – σε πολλούς όμως αναφορικά με την Ferrari, δεν μιλάμε για την εξαίρεση του κανόνα.

Και μιας και μιλάμε για προβλήματα, δεν θα μπορούσε να λείπει η αναφορά στην Mercedes. Με τον Τότο Βολφ να απουσιάζει από το γκαράζ της ομάδας – καθώς ακόμη αναρρώνει από εγχείρηση που είχε κάνει, στο γόνατο του – η ομάδα μπορεί να παρουσίασε ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο όμως ταυτόχρονα, παρουσίασε πολλά προβλήματα επικοινωνίας.

Το αποκορύφωμα φυσικά, ήταν η σύγκρουση μεταξύ Χάμιλτον και Ράσελ καθώς μόλις από την εκκίνηση του αγώνα – και ενώ προσπάθησαν να προσπεράσουν τον Φερστάπεν – τα δύο Mercedes κατέληξαν στο να συγκρούονται μεταξύ τους, με τον Λιούις Χάμιλτον να τίθεται εκτός αγώνα και τον Τζορτζ Ράσελ να συνεχίζει με ζημιά στο μονοθέσιο.

Και μπορεί ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, να ζητήσει συγνώμη από τον ομόσταυλο του αλλά στην πραγματικότητα, κάθε άλλο από λυμένο φαίνεται.

«Λείπει ο Τότο… χορεύουν τα ποντίκια» λοιπόν;

Προβλήματα και Στρολ, πάνε μαζί πλέον. Ο Καναδός οδηγός δείχνει να δυσκολεύεται ολοένα και περισσότερο, με αποκορύφωμα, να είναι το Σάββατο. Και το πρόβλημα δεν ήταν μόνο το γεγονός, πως βρέθηκε εκτός Q2 αλλά η συμπεριφορά του καθώς οδηγήθηκε μέχρι και στο σημείο να σπρώξει μέλος της ομάδας του, απλά επειδή είχε… νευράκια.

Σίγουρα, όλοι οι οδηγοί έχουν νεύρα έπειτα από κάτι τέτοιο, με την αδρεναλίνη να χτυπάει κόκκινο, είναι λογικό όμως στην περίπτωση του Καναδού, καλό θα ήταν να «κοιτάξει τον εαυτό του στον καθρέφτη» και να κάνει την αυτοκριτική του, πριν να είναι – αν δεν είναι ήδηαργά.

Το αποκορύφωμα φυσικά, στο κλείσιμο δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στις ακραίες θερμοκρασίες που βασάνισαν τους περισσότερους οδηγούς.

Το κακό ξεκίνησε με τον Λόγκαν Σάρτζαντ που τέθηκε εκτός αγώνα, επειδή δεν ένιωθε καλά. Και ενώ περιμέναμε πως θα ήταν το μοναδικό «θύμα» – ίσως εξαιτίας της απειρίας του – σειρά είχαν και άλλοι οδηγοί, έπειτα από την λήξη του αγώνα, οι οποίοι μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο με συμπτώματα αφυδάτωσης. Αρκετοί μάλιστα ήταν αυτοί που λιποθύμησαν εκεί ή που έχασαν τις αισθήσεις τους για λίγο, κατά την διάρκεια του αγώνα, γεγονός που – όπως καταλαβαίνουμε όλοι – θα μπορούσε να οδηγήσει σε επικίνδυνες καταστάσεις.

Με τα ανθρώπινα όρια να ξεπερνιούνται – όταν μιλάμε για θερμοκρασίες όπως πάνω από 30 βαθμούς στην ατμόσφαιρα και περίπου 70 με 80, μέσα στο cockpit – καλό θα ήταν να παρθούν κάποια μέτρα, προκειμένου να μην φτάνουμε σε αυτό το σημείο, κάθε φορά που θα έχουμε αγώνα στο Κατάρκαι το κάθε Κατάρ.