F1 – Alfa Romeo: Το τέλος ενός ταξιδιού
Η ανακοίνωση της εταιρίας λίγο πριν την έναρξη του αγωνιστικού τριημέρου
Με το πέσιμο της καρό σημαίας, δεν αναμένεται να τελειώσει η φετινή σεζόν στην Formula 1 αλλά και το ταξίδι της Alfa Romeo, στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού…
Η Ιταλική μάρκα ξεκίνησε το ταξίδι της το 2018, ως χορηγός της ομάδας Sauber. Ένα χρόνο αργότερα παρόλα αυτά, πήρε τα δικαιώματα για την ονομασία της Ελβετικής ομάδας, όντας στο grid ως Alfa Romeo.
Η συνεργασία τους δεν ακολουθήθηκε από τίτλους, βάθρα και νίκες, με το μεγαλύτερο της επίτευγμα να είναι η περσινή, έκτη θέση, στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Παρόλα αυτά, από την ομάδα πέρασαν σπουδαία ονόματα, όπως αυτά των Κίμι Ραϊκόνεν, Σαρλς Λεκλέρκ και Βάλτερι Μπόττας.
Η Sauber στοχεύει σε μία επερχόμενη συνεργασία με την Audi, το 2026 (όταν και αλλάξουν οι κανονισμοί) ενώ φήμες ήθελαν την Alfa Romeo, να έρχεται σε συνεργασία με την Haas. Παρόλα αυτά, η συμφωνία φαίνεται πως έχει μπει στον… «πάγο».
Ready for one more time in 2023 – and one more time with @alfa_romeo as our partner 🍀
Determined to get some points!#VB77 #F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/ze5zG8hBw6
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) November 23, 2023
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ομάδας:
«Η Alfa Romeo είναι παγκοσμίως ταυτισμένη με τους αγώνες και την κορυφαία τεχνολογία, σχεδόν από τότε που υπάρχουν τα αυτοκίνητα. Το 1925 το GP Tipo P2 κυριάρχησε στο πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Grand Prix, οπότε ήδη από τις προπολεμικές σεζόν του θεσμού η μάρκα έπαιξε σημαντικό ρόλο στη Formula 1 τόσο ως κατασκευαστής όσο και ως προμηθευτής κινητήρων.
Το 1950 και 1951 κέρδισε το Πρωτάθλημα οδηγών με τους Νίνο Φαρίνα και Γιουάν Μάνουελ Φάντζιο αντίστοιχα, ενώ από το 1976 η Alfa Romeo συμμετείχε στο θεσμό κατασκευάζοντας και προμηθεύοντας κινητήρες. Ύστερα από την επιστροφή της και σε επίπεδο κατασκευαστών το 1979, η ομάδα τερμάτισε έκτη στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών του 1983 -το καλύτερο αποτέλεσμά της- και το 1985 αποσύρθηκε.
Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν 30 χρόνια απουσίας, μέχρι το 2018 που η Alfa Romeo επέστρεψε δυναμικά στην Formula 1 μέσω μιας συμπόρευσης σε εμπορικό και τεχνολογικό επίπεδο με την Sauber Motorsport. Στα 6 χρόνια που ακολούθησαν υλοποιήθηκε μια γόνιμη και παθιασμένη συνεργασία, κατά τη διάρκεια της οποίας και οι δύο πλευρές κέρδισαν πολλά.
Στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι 2023, αυτή η συνεργασία ολοκληρώνεται και είναι η στιγμή για την Alfa Romeo να ευχαριστήσει όλους εκείνους που μοιράστηκαν μαζί της αυτά τα υπέροχα χρόνια στη Formula 1. Τα οποία ίσως να μην είχαν γίνει πραγματικότητα χωρίς τον Σέρτζιο Μαρκιόνε, που ήθελε πολύ αυτή τη συνεργασία και την υποστήριξε σθεναρά.
Ένα τεράστιο «ευχαριστώ» αξίζει προφανώς στους οδηγούς που όλα αυτά τα χρόνια έδωσαν σκληρές μάχες στην πίστα υποστηρίζοντας την ομάδα: Οι Σάρλς Λεκλέρκ, Μάρκους Έρικσον, Αντόνιο Τζιοβινάτσι, Κίμι Ραϊκόνεν, Ζου Γκουανγιού και Βάλτερι Μπόττας (παράθεση με χρονολογική σειρά) έδιναν τον καλύτερό τους εαυτό σε κάθε Grand Prix.
Ειλικρινείς είναι οι ευχαριστίες και το δυνατό χειροκρότημα σε ολόκληρη την ομάδα της Sauber Motorsport, ξεκινώντας από τον Φιν Ράουσινγκ, τον Φρεντ Βασέρ – πρωτίστως, καθώς επίσης τους Αλούνι Μπράνι και Αντρέας Σάιντλ, για τη συνεπή όσο και παθιασμένη συνεργασία τους.
Υποχρεωμένοι είμαστε και προς όλους τους συνεργάτες της ομάδας για την εξαιρετική υποστήριξή τους. Πρώτα και κύρια στη Ferrari για την παροχή των μονάδων ισχύος, ενώ ειδική μνεία πρέπει να γίνει προς Adler, Ferrari Trento, Marelli, Sabelt και Web Eyewear. Θερμά συγχαρητήρια όσο και ευχαριστήρια αξίζουν και στην Pirelli, τον προμηθευτή των ελαστικών, για την πολύτιμη προσφορά της.
Για το τέλος, ευχόμαστε στους ανταγωνιστές μας ένα μέλλον γεμάτο με αγωνιστικές επιτυχίες».